Vyučující
|
-
Malý Jan, Mgr. Ph.D.
-
Štofik Marcel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata pro dvouhodinové bloky výuky: " Historie vzniku a vývoje mikrofluidních systémů - systémy ?TAS, Lab-on-a-chip, BioMEMS a základní materiály pro výrobu mikrofluidních systému pro bioaplikace. " Základní výrobní procesy a techniky přípravy mikrofluidních zařízení a základní techniky biopatterningu a přípravy bioaktivních povrchů. " Základy fyzikálních principy využívané v mikrofluidice pro oblast biotechnologií. " Biosenzory, základní principy a typy biosenzorů pro detekci biologických a biochemických signálů. " BioMEMs v biologických a biomedicínských aplikacích a tzv. laboratoře na čipu (Lab-on-a-chip (LOC) a Micro total analysis systems (uTAS)) - zejména pro oblast bioanalytiky. " BioMEMs v biologických a biomedicínských aplikacích a tzv. laboratoře na čipu (Lab-on-a-chip (LOC) a Micro total analysis systems (uTAS)) - zejména pro oblast buněčných technologií a tkáňového inženýrství.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je podat přehled o problematice využití mikrofluidních a tzv. Bio-mikroelektromechanických systémů (BioMEMS) v biologických a biomedicínských aplikacích. V teoretické části kurzu bude studentům přiblížena historie vývoje těchto systémů a možnosti jejich využití v oblasti biologických a biochemických analýz. Studenti budou uvedeni do problematiky základních funkčních principů těchto zařízení a hlavních metodických postupů pro jejich konstrukci a přípravu. Praktická část bude zaměřena na zvládnutí konkrétního výrobního protokolu a jednoduché biologické analýzy pomocí připraveného zařízení. Konkrétní protokol bude vybrán vedoucím kurzu v jeho průběhu. Na základě absolvované praktické části kurzu bude požadováno vypracování pracovních protokolů ve formě projektu. Kurz bude zakončen zápočtem a ústní zkouškou.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
K dalším požadavkům na studenta patří vypracování seminárních prací v rozsahu zadaném vyučujícím a protokolů z laboratorních cvičení
|
Doporučená literatura
|
|