Předmět: Didaktika biologie II

« Zpět
Název předmětu Didaktika biologie II
Kód předmětu KBI/N203
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jančaříková Kateřina, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Didaktický test a jeho specifika s ohledem na biologii jako vyučovací předmět 2. ICT ve výuce biologie 3. Internet a jeho možnosti ve výuce biologie 4. Sociální sítě a její možnosti 5. Diskusní, inscenační a situační výukové metody 6. Heuristické metody a řešení problémových úkolů v rámci vyučování didaktiky biologie 7. Didaktické hry ve výuce biologie 8. Skupinové a kooperativní vyučování ve výuce biologie 9. Kritické myšlení 10. Brainstorming a brainwriting 11. Otevřené vyučovaní a učení v životních situacích s akcentem na biologii jako vyučovací předmět 12. Komunikační zručnosti učitele

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu bude je navázat na obsah předmětu Didaktika biologie I. V rámci předmětu Didaktika biologie II budou studenti obeznámeni s možnými situacemi, se kterými je možné se setkat při vyučování biologie v rámci role učitele.

Předpoklady
nespecifikováno
KBI/N103

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Vypracování zadaných úkolů v průběhu semestru Zápočtový test
Doporučená literatura
  • Fletcher-Wood, H. (2021). Responzivní výuka: kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi.
  • Křísa B. et Prášil K. (red.). Sběr, preparace a konzervace rostlinného materiálu. UK Praha,. 1994.
  • Kubicová, S., Ptašková, H., Ptašek, J. (2009). Metodika výuky biologie na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe ? náměty pro začínajícího učitele. Ostrava: Synergie..
  • KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996.
  • Maslowski O. Didaktika biologie.- UP Olomouc.. 1990.
  • Petty,G. Moderní vyučování, Praha, Portál. 2002.
  • Švecová M., Čížková V., Růžková I., Stoklasa J. Cvičení z didaktiky biologie I.- UK Praha.. 2000.
  • Švecová M., Matějka D., Horychová I. Didaktika biologie a geologie v přípravě a dalším vzdělávání učitelů v České a Slovenské republice. UK Praha.. UK Praha, 2004.
  • Švecová M. Teorie a praxe zařazení školních projektů ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie.- UK Praha.. 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr