Vyučující
|
-
Orlova Natalia, doc. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Před nástupem na praxi jsou studenti podrobně seznámeni s požadavky k zápočtu (vypracování příprav, celkové hodnocení vlastní praxe, hodnocení školícího učitele). Během praxe metodici navštěvují jednotlivé praktikanty a posuzují jejich výkon. V průběhu praxe jsou studenti povinni používat Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků (The European Portfolio for Student Teachers of Languages EPOSTL) jako nástroje reflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti za vedení mentorů získávají v roli učitelů první přímé zkušenosti s výukou anglického jazyka na základních škole. Seznamují se s pedagogickou dokumentací a běžným chodem školy. Součástí praxe je vypracovávání příprav na vyučování, jejich aplikace a posléze schopnost kritického hodnocení vlastního vystoupení ve třídě. Kromě učebnic studenti využívají také doplňující materiály (vlastní i převzaté z jiných zdrojů internet).
Studenti budou schopni v praxi uplatnit teoretické zásady, postupy a techniky, s nimiž se seznamovali v hodinách metodických předmětů. Dokáží charakterizovat cílovou skupinu a připravit vhodný plán hodiny. Po skončení výuky jsou schopni analyzovat vlastní práci, posoudit úspěšnost a poučit se z neúspěchů.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu Didaktika anglického jazyka 1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Podstatná část hodnocení praxe je založena na zprávě o průběhu praxe vypracované dohlížejícím učitelem a na portfoliu (založeném na průběžné reflexi zkušeností z výuky). Toto portfolio může obsahovat např. videonahrávky vyučovacích hodin, plány hodin, příklady úkolů pro žáky, ukázky práce žáků, učební pomůcky, komentáře mentorů apod.
|
Doporučená literatura
|
-
Newby, D., Allan, R., Fenner, A.-B., Jones, B., Komorowska, H. and Soghikyan, K. European portfolio for student teachers of languages. A Reflection tool for language teacher education. Strasbourg/Graz, 2007.
|