Předmět: Metody výuky žáků mladšího školního věku

« Zpět
Název předmětu Metody výuky žáků mladšího školního věku
Kód předmětu KAJ/4423
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Orlova Natalia, doc. CSc.
  • Jelínková Jaroslava, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Příklady témat zvolených pro přípravu učitelů v daném studijním předmětu: Children learning a foreign language: synchronic and diachronic overview. Age and First/Second Language Acquisition. Characteristics of young language learners. Class management and atmosphere. Elements of dramatization. Teaching vocabulary and grammar to young learners: problems and solutions. Beginning oral communication. Teaching pronunciation. Developing listening skills and comprehension. Teaching reading to young learners. Rhymes and songs in teaching EFL to young learners.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Tento předmět je zaměřen na teoretické a praktické otázky metod výuky anglického jazyka jako cizího jazyka.V průběhu výuky se očekává, že se studenti naučí jako přizpůsobit svůj styl učení potřebám žáků mladšího školního věku. Předmět se bude skládat zejména z interaktivních přednášek a seminářů, jejichž součástí bude také promítnutí řady DVD s ukázkami výuky anglického jazyka ve třídách s žáky ladního školního věku.
Na konci semestru bude student umět organizovat práci různých skupin žáků mladšího školního věku, zejména činnosti rozvíjející komunikativní dovednosti; prezentovat novou slovní zásobu a mluvnici anglického jazyka a přitom si uvědomovat zvláštnosti vývoje žáků mladšího školního věku; uvědomovat si jak rozvíjet čtecí dovednosti u žáků mladšího školního věku; vhodně vybírat a adaptovat materiály pro výuku jazykových dovedností pro cílové skupiny žáků.
Předpoklady
nejsou stanoveny

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Požadavky dle pokynů vyučujícího.
Doporučená literatura
  • Brewster, J., Ellis, G. & Girard, D. The primary English teacher?s guide. London: Penguin English, 2002.
  • Cameron, L. Teaching English to young learners.. Cambridge, 2001.
  • Gordon, T. Teaching young children a second language. Praeger Publisher, 2007.
  • Phillips, S. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 2003.
  • Scott, W., & Ytreberg, S. Teaching English to children.. Harlow, 1990.
  • Scrivener, J. Learning teaching. Second edition.. Oxford, 2005.
  • Slattery, M. Learning with bear.. Oxford, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (jednooborové) (A14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní