Vyučující
|
-
Holland Martin, MgA.
-
Haase Christoph, Dr. Ph.D., M.A.
-
Brandon Mark, Dr. phil.
|
Obsah předmětu
|
Kurz se bude zaměřovat na schopnost rozvíjet argumentaci v písemném akademickém projevu, na schopnost používat správně oporu v nastudovaných textech a důkazy na podporu argumentace. Student se seznámí s možností protiargumentace. V průběhu jednosemestrální práce budou studenti zlepšovat svůj akademický styl.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto studijního předmětu je dále rozvíjet dovednost psaní v anglickém jazyce s cíle dobře připravit studenty na závěrečnou kvalifikační práci.
Na konci semestru se očekává, že studenti budou schopni předložit kratší esej nebo článek v němž prokazují: - rozšíření svých dovedností akademického psaní na základě uplatnění kritického myšlení, argumentace - schopnost odlišit své názory od názorů získaných četbou - schopnost zaměřit se na ústřední myšlenku, rozvíjet ji pomocí argumentů a udržet tuto linii do konce - že se naučili tříbit své názory a vyjádřit je jednoduše, jasně a správně. - že se seznámili se strategiemi, které tento proces usnadňují (tj. jsou schopni pracovat jako efektivní člen týmu či skupiny, používat reflexe aj.) - že dokáží respektovat argumenty jiných a bránit argumenty svoje.
|
Předpoklady
|
Uchazeč zná základní principy vyjadřování ve slohu angličtiny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
Úspěšné absolvování kurzu předpokládá u studentů schopnost číst články vztahující se k tématům, o kterých se budou vyjadřovat. Očekává se, že student napíše kratší úseky eseje, článku, popř. celou esej kratšího rozsahu, bude schopen svou práci přednést a obhájit. Předmět dále rozvíjí dovednosti získané v seminářích Písemný projev v AJ 1, 2.
|
Doporučená literatura
|
-
Brink-Budgen, R.van den. Critical thinking for students. Oxford: How to books, 2000.
-
Colombo, G., Cullen, R., Lisle, B. Rereading America. Cultural contexts for critical thinking and writing. Boston/New York: Bedford/St. Martin´s, 2001.
-
Jordan, R.R. Academic writing course. Essex: Longman, 1999.
-
Leki, I. Academic writing. Cambridge: Cambridge University Press, 1998.
-
McCarthy & O´Dell, Felicity. Academic vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.
-
Muller, G. H., & Mounsey, Ch. Essays and dissertations. Oxford: Oxford University Press, 2002.
-
Swales, J. Genre analysis. Cambridge: Cambridge University Press, 1990.
-
Turabian, K. L. A manual for writers of research papers, theses, and dissertations. Chicago: University of Chicago Press, 2007.
|