Předmět: Bakalářský seminář

« Zpět
Název předmětu Bakalářský seminář
Kód předmětu KAJ/4149
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Haase Christoph, Dr. Ph.D., M.A.
  • Šteklová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Brandon Mark, Dr. phil.
Obsah předmětu
Tento seminář povede vyučující, který je zároveň vedoucím prací příslušného (lingvistického či literárního) zaměření.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Diplomový seminář umožňuje studentům prezentovat části své diplomové práce ve skupině diplomantů, kteří pracují na podobných tématech, odborně argumentovat a konfrontovat své názory s názory kolegů.
Na konci výuky tohoto předmětu se studenti : - seznámí se s metodami výzkumu či jinými metodami požadovanými při vypracovávání diplomové práce, např. s odkazováním na zdroje, vypracováním bibliografie u knih, kapitol knižních titulů, periodik, vládních a jiných publikací - zpřesní a upevní si dovednost používat data z oblasti informatiky. - v oblasti výzkumných strategií se naučí volit správnou výzkumnou strategii pro danou oblast výzkumu (dotazníkovou metodu, interview, případové studie, popř. pozorování; vyzkouší si analýzu a interpretaci dat). - jednou z důležitých získaných kompetencí bude jejich schopnost formulovat problémovou otázku/výzkumný úkol;
Předpoklady
Pro zápis nejsou stanoveny žádné požadavky.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Příprava tezí pro vypracování bakalářské práce; Pravidelné předkládání částí bakalářské práce
Doporučená literatura
  • Bell, J. Doing your research project. London: Open University Press, 1993.
  • Brown, J. D. Understanding research in second language learning. Cambridge: CUP, 1988.
  • Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003.
  • Lipson, C. How to write a BA thesis: a practical guide from your first ideas to your finished paper. Chicago: University of Chicago Press, 2009.
  • Nunan, D. Research Methods in Language Teaching. CUP, Cambridge, 1992.
  • Wallace, M. Action Research for Language Teachers. CUP. Cambridge, 1998.
  • Wicks J. Imaginative Projects. CUP, Cambridge, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk a literatura (jednooborové) (A14) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní