Vyučující
|
-
Haase Christoph, Dr. Ph.D., M.A.
-
Šteklová Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Brandon Mark, Dr. phil.
|
Obsah předmětu
|
Tento seminář povede vyučující, který je zároveň vedoucím prací příslušného (lingvistického či literárního) zaměření.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Diplomový seminář umožňuje studentům prezentovat části své diplomové práce ve skupině diplomantů, kteří pracují na podobných tématech, odborně argumentovat a konfrontovat své názory s názory kolegů.
Na konci výuky tohoto předmětu se studenti : - seznámí se s metodami výzkumu či jinými metodami požadovanými při vypracovávání diplomové práce, např. s odkazováním na zdroje, vypracováním bibliografie u knih, kapitol knižních titulů, periodik, vládních a jiných publikací - zpřesní a upevní si dovednost používat data z oblasti informatiky. - v oblasti výzkumných strategií se naučí volit správnou výzkumnou strategii pro danou oblast výzkumu (dotazníkovou metodu, interview, případové studie, popř. pozorování; vyzkouší si analýzu a interpretaci dat). - jednou z důležitých získaných kompetencí bude jejich schopnost formulovat problémovou otázku/výzkumný úkol;
|
Předpoklady
|
Pro zápis nejsou stanoveny žádné požadavky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Příprava tezí pro vypracování bakalářské práce; Pravidelné předkládání částí bakalářské práce
|
Doporučená literatura
|
-
Bell, J. Doing your research project. London: Open University Press, 1993.
-
Brown, J. D. Understanding research in second language learning. Cambridge: CUP, 1988.
-
Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003.
-
Lipson, C. How to write a BA thesis: a practical guide from your first ideas to your finished paper. Chicago: University of Chicago Press, 2009.
-
Nunan, D. Research Methods in Language Teaching. CUP, Cambridge, 1992.
-
Wallace, M. Action Research for Language Teachers. CUP. Cambridge, 1998.
-
Wicks J. Imaginative Projects. CUP, Cambridge, 2001.
|