Předmět: Akademický mluvený projev v anglickém jazyce

« Zpět
Název předmětu Akademický mluvený projev v anglickém jazyce
Kód předmětu KAJ/4143
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Holland Martin, MgA.
  • Brandon Mark, Dr. phil.
Obsah předmětu
Studenti se seznamují s charakteristikou kvalitní prezentace z několika hledisek: učí se vybírat a organizovat informace, volit vyjadřovací prostředky, připravovat vizuální opory (schémata, plakáty, powerpointové prezentace). Důraz je kladen na vysokou jazykovou úroveň, na rozvoj správné výslovnosti a dikce, rozšiřování slovní zásoby. Pozornost je věnována také mimojazykovým vyjadřovacím prostředkům (tempo výkladu, gesta, mimika, správné využití vizuálních opor). Součástí výuky je využití multimédií (audio, video, internetová komunikace), organizace diskusních skupin, práce na skupinových projektech (ústní a písemné prezentace).

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět vedený rodilým mluvčím má za úkol rozvíjet schopnost studentů plynně komunikovat v cílovém jazyce (AJ). Zaměřuje se na rozvoj slovní zásoby, osvojování frází, idiomů, znalost kulturního a společenského kontextu anglicky mluvících zemí. Důraz je kladen zejména na schopnost akademického vyjadřování, na schopnost správného výběru slovní zásoby podle situace, v níž se mluvčí ocitá, a dále na schopnost studenta kombinovat jazykové a mimojazykové komunikační prostředky podle aktuální potřeby.
Na konci semestru se student - dále zdokonalil v plynulé konverzaci a rozšířil své řečové dovednosti o schopnost vyjadřovat se o akademických tématech , v nichž prokazuje schopnost používat myšlenkové procesy vyššího řádu (comparison, analysis, interpretation, inference, generalisation ,etc). - obohatil svůj mluvený projev v anglickém jazyce o idiomatické výrazy; - zlepšil svou výslovnost, obohacuje a rozšiřuje slovní zásobu; - a je schopen argumentovat a představit své názory ve formě prezentace/projektu i ve formě vystoupení, v němž prezentuje závěry svého studia akademického problému. (např. prezentací tezí své bakalířské práce, popř. hlavních myšlenek svého příspěvku na studentské konferenci ).
Předpoklady
Pro zápis nejsou stanoveny žádné požadavky.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Požadavky dle pokynů vyučujícího.
Doporučená literatura
  • Lynch, T. Communication in the language classroom. Oxford: Oxford University Press, 2002.
  • Porter Ladoucse, G. Role play. Oxford: Oxford University Press, 2001.
  • Woodward, T. Ways of training. Edinburgh: London: Longman, 1992.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk a literatura (jednooborové) (A14) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní