Vyučující
|
-
Holland Martin, MgA.
-
Brandon Mark, Dr. phil.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznamují s charakteristikou kvalitní prezentace z několika hledisek: učí se vybírat a organizovat informace, volit vyjadřovací prostředky, připravovat vizuální opory (schémata, plakáty, powerpointové prezentace). Důraz je kladen na vysokou jazykovou úroveň, na rozvoj správné výslovnosti a dikce, rozšiřování slovní zásoby. Pozornost je věnována také mimojazykovým vyjadřovacím prostředkům (tempo výkladu, gesta, mimika, správné využití vizuálních opor). Součástí výuky je využití multimédií (audio, video, internetová komunikace), organizace diskusních skupin, práce na skupinových projektech (ústní a písemné prezentace).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět vedený rodilým mluvčím má za úkol rozvíjet schopnost studentů plynně komunikovat v cílovém jazyce (AJ). Zaměřuje se na rozvoj slovní zásoby, osvojování frází, idiomů, znalost kulturního a společenského kontextu anglicky mluvících zemí. Důraz je kladen zejména na schopnost akademického vyjadřování, na schopnost správného výběru slovní zásoby podle situace, v níž se mluvčí ocitá, a dále na schopnost studenta kombinovat jazykové a mimojazykové komunikační prostředky podle aktuální potřeby.
Na konci semestru se student - dále zdokonalil v plynulé konverzaci a rozšířil své řečové dovednosti o schopnost vyjadřovat se o akademických tématech , v nichž prokazuje schopnost používat myšlenkové procesy vyššího řádu (comparison, analysis, interpretation, inference, generalisation ,etc). - obohatil svůj mluvený projev v anglickém jazyce o idiomatické výrazy; - zlepšil svou výslovnost, obohacuje a rozšiřuje slovní zásobu; - a je schopen argumentovat a představit své názory ve formě prezentace/projektu i ve formě vystoupení, v němž prezentuje závěry svého studia akademického problému. (např. prezentací tezí své bakalířské práce, popř. hlavních myšlenek svého příspěvku na studentské konferenci ).
|
Předpoklady
|
Pro zápis nejsou stanoveny žádné požadavky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Požadavky dle pokynů vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
Lynch, T. Communication in the language classroom. Oxford: Oxford University Press, 2002.
-
Porter Ladoucse, G. Role play. Oxford: Oxford University Press, 2001.
-
Woodward, T. Ways of training. Edinburgh: London: Longman, 1992.
|