Předmět: Úvod do didaktiky anglického jazyka

« Zpět
Název předmětu Úvod do didaktiky anglického jazyka
Kód předmětu KAJ/4052
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Orlova Natalia, doc. CSc.
  • Pavlíková Jana, Mgr. Ph.D., M.A.
Obsah předmětu
Basic theories of the first language acquisition. Age and acquisition. Second language learning. Individual differences in second language learning. Human learning. Affective domain and its contribution to language teaching. Sociocultural factors. Learner language and error analysis. Second language learning in the classroom.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Studenti se teoretickou i praktickou formou seznamují se základními metodickými pojmy a kategoriemi, učí se rozpoznávat učební metody, jejich specifika a osvojují si širokou škálu možných postupů. V rámci přednášek je prezentován stručný historický vývoj přístupů a metod ve výuce angličtiny a definovány výchozí pojmy. V seminářích (microteaching) se studenti učí aplikovat teoretické zásady ve výuce, posuzovat vhodnost metod a reagovat na konkrétní učební podmínky.
Prokazované znalosti a dovednosti: Na konci semestru se očekává, že studenti získají následující vědomosti a dovednosti: * budou znát hlavní přístupy a metody osvojování si cizího jazyka. * budou schopni analyzovat to, jak různé faktory přispívají k osvojování si a učení se cizímu jazyku. * budou schopni užívat základní odbornou terminologii * budou schopni organizovat práci žáků v hodině
Předpoklady
nejsou stanoveny

Hodnoticí metody a kritéria
Esej

80% docházka aktivní účast v seminářích včetně odevzdání malých projektů
Doporučená literatura
  • Brown, H. D. Principles of language learning and teaching. Pearson Longman, 2007.
  • Brown, H. D. Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. 2007.
  • Crystal, D. The Cambridge encyclopedia of the English language. CUP, 1995.
  • Harmer, J. The practice of English language teaching. London: Longman, 2007.
  • Scovel, T. Learning new languages: A Guide to Second Language Acquisition. Heinle Cengage learning, 2001.
  • Scrivener, J. Learning teaching. 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk a literatura (A14) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk a literatura (A14) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk a literatura (A14) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní