Vyučující
|
-
Orlova Natalia, doc. CSc.
-
Pavlíková Jana, Mgr. Ph.D., M.A.
|
Obsah předmětu
|
Basic theories of the first language acquisition. Age and acquisition. Second language learning. Individual differences in second language learning. Human learning. Affective domain and its contribution to language teaching. Sociocultural factors. Learner language and error analysis. Second language learning in the classroom.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se teoretickou i praktickou formou seznamují se základními metodickými pojmy a kategoriemi, učí se rozpoznávat učební metody, jejich specifika a osvojují si širokou škálu možných postupů. V rámci přednášek je prezentován stručný historický vývoj přístupů a metod ve výuce angličtiny a definovány výchozí pojmy. V seminářích (microteaching) se studenti učí aplikovat teoretické zásady ve výuce, posuzovat vhodnost metod a reagovat na konkrétní učební podmínky.
Prokazované znalosti a dovednosti: Na konci semestru se očekává, že studenti získají následující vědomosti a dovednosti: * budou znát hlavní přístupy a metody osvojování si cizího jazyka. * budou schopni analyzovat to, jak různé faktory přispívají k osvojování si a učení se cizímu jazyku. * budou schopni užívat základní odbornou terminologii * budou schopni organizovat práci žáků v hodině
|
Předpoklady
|
nejsou stanoveny
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
80% docházka aktivní účast v seminářích včetně odevzdání malých projektů
|
Doporučená literatura
|
-
Brown, H. D. Principles of language learning and teaching. Pearson Longman, 2007.
-
Brown, H. D. Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. 2007.
-
Crystal, D. The Cambridge encyclopedia of the English language. CUP, 1995.
-
Harmer, J. The practice of English language teaching. London: Longman, 2007.
-
Scovel, T. Learning new languages: A Guide to Second Language Acquisition. Heinle Cengage learning, 2001.
-
Scrivener, J. Learning teaching. 2005.
|