Vyučující
|
-
Pavlíková Jana, Mgr. Ph.D., M.A.
|
Obsah předmětu
|
Témata tohoto studijního předmětu vycházejí z doporučení ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Vzhledem k zařazení kurzu mezi soubor dalších předmětů praktického jazyka, které jsou v prvním ročníku studia zakončeny soubornou zkouškou v úrovni C1 a na konci druhého ročníku studia souborná zkouškou v úrovni proficiency, je obsahem kurzu i posílení znalostí a dovedností studentů a odstranění špatných návyků. Kulturní, společenská a další témata probíraná v tomto předmětu jsou doplňována gramatickými cvičeními zaměřenými na prověření znalosti přítomných časů (různých forem vyjádření přítomnosti), budoucích časů (různých forem vyjádření budoucnosti), minulých časů (forem vyjádření minulosti), trpného rodu, gerundia, všech tvarů příčestí a např. inverze. V hodinách praktického jazyka je dále rozšiřována slovní zásoba, včetně frazeologie a idiomů. Tento kurz je také k dispozici online na Moodlu UJEP a je určen i pro studenty programu Erasmus.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Tento studijní předmět se zaměřuje na zvýšení komunikačních kompetencí studenta. Dalším cílem tohoto předmětu je posílit znalost a užívání gramatických struktur spolu s bezpečným zvládnutím lingvistické terminologie pomocí selektivní práce a doplňování učebnice o další materiály odpovídající úrovni studentů, včetně práce s novinovými texty, rozhlasovými a jinými nahrávkami. Student bude také rozšiřovat své dovednosti v oblasti písemné pomocí rozvoje psaní nácvikem snazších forem, jako je popis, vyprávění, vytváření výtahů, a jiné, a to za účelem běžného a správného používání těchto forem ve vyučovací praxi.
Na konci semestru student prokáže, že se umí - vyjadřovat se na dané téma sebevědomě a srozumitelně, - dokáže navíc rozpoznat širokou škálu idiomatických a hovorových výrazů a uplatnit je v praktické konverzaci - využít rozdíly mezi funkčními styly (přiblíží se úrovni C1 Evropského referenčního rámce pro jazyky v oblasti adekvátnosti řečových dovedností z hlediska sociolingvistiky) - dobře zvládat široký repertoár slovní zásoby, což mu umožňuje nahrazovat chybějící lexikální jednotky opisnými prostředky. - prakticky používat rozsah všeobecných znalostí jazyka je také na úrovni blížící se cílové úrovni C 1.
|
Předpoklady
|
Pro zápis nejsou stanoveny žádné požadavky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Požadavky dle pokynů vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
Bell, J. , Gower, R. & Hyde, D. Advanced expert CAE.. London: Pearson ELT, 2012.
-
Gude, K. & Stephens, M. CAE Results (Student´s Book). 2008.
-
Hewings, M. Advanced grammar in use.. Cambridge: Cambridge University Press., 2005.
-
Jones, L. New Cambridge advanced English.. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
-
Newbrook, J. & Wilson, J. New proficiency coursebook.. Cambridge: Pearson ELT, 2001.
-
Thomson, A.J. & Martinet, A.V. A practical English grammar. Exercises I, II.. Oxford: Oxford University Press., 1996.
-
Vince, M. Advanced language practice.. London: Macmillan Education., 2003.
|