Předmět: Cizí jazyk B španělština

« Zpět
Název předmětu Cizí jazyk B španělština
Kód předmětu FJC/BSR9
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Škvára Martin, Mgr.
  • Žáčková Tereza, Mgr.
Obsah předmětu
1. Pozdravy, vzájemné představování . 2. Charakteristika nového cizího jazyka (s diskusí o zvláštnostech a odlišnostech jazyka v mluvené i psané podobě). 3. Seznámení se specifiky daného jazyka. 4. Základní osobní informace (o mě), vyplnění jednoduchého osobního dotazníku. 5. Základní osobní informace, rodina, spolužáci. 6. Denní program (popis rutinních činností doma, ve škole, v práci,). 7. Popis objektů (např. popis jednoduchých obrázků: názvy běžných předmětů, velikosti, barvy, materiály, tvary). 8. Části těla (pojmy pro základní části lidského těla). 9. Popis děje - běžné činnosti a úkony (často užívaná dějová slovesa). 10. Vyjadřování osobních pocitů a postojů (kladné a záporné emoce a postoje: přídavná jména, konstrukce ne/líbí se mi, ne/mám rád, ?). 11. Rozhovor s neznámým - seznamujeme se (jednoduché otázky a odpovědi). 12. Kupuji a platím (komunikace v běžných situacích týkajících se ceny zboží nebo služeb, manipulace s penězi a placení). 13. Vše, co o sobě a svém životě dokážu říci (práce s psaným textem - osobní prezentace v psané a mluvené podobě).

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem kurzu je dát základy řečových dovedností (čtení, psaní, poslech, mluvený projev), jazykových prostředků (slovní zásoba, gramatika, zvuková a písemná podoba jazyka), komunikativních funkcí (city, postoje) , které umožňují komunikaci v jednoduchých situacích běžného života. Jazyková úroveň odpovídá úrovni A 1 Evropského referenčního rámce.
Schopnost komunikovat v základních životních situacích, v písemném i mluveném projevu.
Předpoklady
Znalost jazyka na úrovni A2 podle Evropského referenčního rámce.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta, Anamnestická metoda

Aktivní účast studenta na seminářích. Úspěšné napsání didaktického testu.
Doporučená literatura
  • KRÁLOVÁ, J., KRBCOVÁ, M., DEKANOVÁ, A., CHACÓN, P. Fiesta! 1, FRAUS, Plzeň 2000.
  • PROKOPOVÁ, L. Španělština pro samouky. Praha: Leda, 2104. ISBN 978-80-7335-372-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Dokumentace památek (A14) Kategorie: Obory z oblasti historie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Kulturní historie (A14) Kategorie: Obory z oblasti historie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Historie (jednooborové) (A14) Kategorie: Obory z oblasti historie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní