Předmět: Komplexní reflektivní seminář praxe

« Zpět
Název předmětu Komplexní reflektivní seminář praxe
Kód předmětu FF1/018
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: 1. Didaktická rekonstrukce: reflexe hospitační činnosti v rámci pedagogické praxe 2. Didaktická rekonstrukce: reflexe výuky - nastavování, naplňování a ověřování dosažených výukových cílů 3. Tvoříme suportivní prostředí školního zařízení (kooperace) 4. Reflexe příběhu výuky: rozvoj didaktických znalostí obsahu a pedagogického stylu 5. Zvládnutí edukačního procesu na 2. stupni ZŠ 6. Opakování ve výuce daného předmětu. Hodnocení, testování, zpětná vazba ve 7. Učitelské a žákovské portfolio 8. Zvládnutí edukačního procesu v daném předmětu na SŠ 9. Současné inspirace výuky (z vlastní studentské praxe)

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Hlavním cílem předmětu je umožnit studentům reflektovat svou pedagogickou praxi, na základě srovnání vlastní pedagogické zkušenosti s teoretickými výstupy obecné i oborových didaktik identifikovat vlastní pedagogický styl, svá pozitiva, provádět reflexi vlastní pedagogické činnosti, případně hledat prostředky k zlepšení. 2.1-2.5, 4.2, 6.1, 6.2, 6.3

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

Studující absolvují souvislou pedagogickou praxi v předepsaném rozsahu na fakultní, či spolupracující škole domluvené s příslušným oborovým didaktikem, nebo na jiné škole, kterou oborový didaktik schválí. Po celou dobu praxe si vedou pedagogické portfolio, které obhájí, reflexi praxe, autoevaluaci. Provázející učitelé zhodnotí průběh praxe a profesní kompetence studujících, zúčastní se některé z hodin komplexního reflektivního semináře a skupinové reflexe praxí. Oboroví didaktici vyhodnotí v reflektivním rozhovoru průběh praxe, naplnění cílů, rozvoj profesních kompetencí a v rámci komplexního semináře vedou studující na základě reflektovaných praxí k formulaci dalších profesních výzev.
Doporučená literatura
  • bez literatury. bez literatury.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr