|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci souvislé pedagogické praxe na 2. stupni základní školy studující absolvují: - 10 náslechových hodin, jejich rozbor s provázejícím učitelem - 24 hodin přímé výuky - 8 rozborových hodin s provázejícím učitelem, oborovým didaktikem a ve studijní skupině
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
|
Výstupy z učení
|
Souvislé pedagogické praxe završují koncepci větší integrace teoretické a praktické složky přípravy učitelů společenskovědních předmětů, zde dějepisu, občanské výchovy a základů společenských věd a německého jazyka a literatury.
Studující získají příležitost bezprostředně a ve spolupráci s provázejícími učiteli a oborovými didaktiky si ověřit získané obecně pedagogické, psychologické a oborově didaktické znalosti a dovednosti potřebné pro svou profilaci v roli pedagoga na základní a střední škole. Důležitou součástí pedagogických praxí je rozvoj schopnosti reflektovat konkrétní pedagogické situace a rozvoj schopnosti sebereflexe vlastních pedagogických znalostí a kompetencí. 1.1, 1.2, 2.1-2.5, 3.1-3.3, 4.1-4.3, 5.1, 5.2, 6.1-6.3
|
|
Předpoklady
|
FF1/011 ? Přípravný seminář k pedagogické praxi FF1/012 ? Průběžná pedagogická praxe
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Zpracují povinné úkoly do portfolia pedagogické praxe: - záznamy hospitovaných hodin - záznamy o odučených hodinách - přípravy odučených hodin a veškeré výukové podklady, testy, pracovní listy apod. - záznamy o nepřímé pedagogické činnosti v rámci praxe - reflexi praxe a sebereflexi
|
|
Doporučená literatura
|
-
bez literatury. bez literatury.
|