|
Vyučující
|
-
Kovaříková Miroslava, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Obecná didaktika v systému věd o výchově. Odlišnosti v zahraničním pojetí. 2. Plánování výuky, projektování přípravy na výuku. Transmisivní a konstruktivistické modely výuky. 3. Motivace, výkonová motivace, specifika předmětů. 4. Didaktické zásady. 5. Vyučovací metody a formy. Aktivizující metody výuky. 6. Obsah učiva a jeho konkretizace v učebních textech. Didaktická vybavenost učebních textů a jeho varianty. 7. Hodnocení ve výuce. Školní hodnocení a evaluace. 8. Role učitele ve vzdělávacím procesu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozvíjet odpovídající pedagogické kompetence studujících v oblasti základních kategorií obecné didaktiky. Obecným cílem předmětu je především motivovat studující k prohlubování didaktických kompetencí učitele formulovaných v kompetenčním rámci.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Rozhovor
Zápočet (1. semestr zápočet ? rozbor virtuální hospitace písemnou formou)
|
|
Doporučená literatura
|
-
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha, 2007.
-
Vališová, A. - Kovaříková, M. Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních. Praha, 2021.
|