Předmět: Reálné a virtuální prostředí pro výuku

« Zpět
Název předmětu Reálné a virtuální prostředí pro výuku
Kód předmětu FF1/006
Organizační forma výuky Společná konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Prostředí pro výuku společenskovědních předmětů na základní a na střední škole 2. Reálné prostředí a výuka - možnosti a limity 3. Elektronizace ve výchovně vzdělávacím procesu 4. Virtuální prostředí, online výuka - možnosti a limity využití ICT ve výuce 5. Úspěšné programy a aplikace pro výuku společenskovědních oborů - flexibilní učení 6. Tablet ve výuce společenskovědních oborů 7. Etické otázky spojené s využíváním reálného prostředí a virtuálního prostředí ve výuce 8. Ukázky připravených prací s vybranými aplikacemi a tableta ve výuce

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je aktivně identifikovat podpůrné prvky prostředí reálné třídy a prostředí virtuálního světa, které pomohou žákům rozvíjet jejich kompetence k učení, vyhodnocovat, za jakých podmínek a který vzdělávací obsah je efektivní předávat v prostředí reálném, kdy naopak je vhodnější využívání internetových platforem a aplikací. Součástí seminářů bude práce s tabletem a vývoj vlastní výukové hodiny s ním.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta

Zápočet: Závěrečný test a ukázka připravené práce s vybranou aplikací při výuce
Doporučená literatura
  • Černý, M. Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. Brno, 2018.
  • HENDRICK, Carl a MACPHERSON, Robin. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Praha. 2021.
  • Kožíšek, M., Písecký, V. Bezpečně na internetu. /raha, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr