|
Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Prostředí pro výuku společenskovědních předmětů na základní a na střední škole 2. Reálné prostředí a výuka - možnosti a limity 3. Elektronizace ve výchovně vzdělávacím procesu 4. Virtuální prostředí, online výuka - možnosti a limity využití ICT ve výuce 5. Úspěšné programy a aplikace pro výuku společenskovědních oborů - flexibilní učení 6. Tablet ve výuce společenskovědních oborů 7. Etické otázky spojené s využíváním reálného prostředí a virtuálního prostředí ve výuce 8. Ukázky připravených prací s vybranými aplikacemi a tableta ve výuce
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je aktivně identifikovat podpůrné prvky prostředí reálné třídy a prostředí virtuálního světa, které pomohou žákům rozvíjet jejich kompetence k učení, vyhodnocovat, za jakých podmínek a který vzdělávací obsah je efektivní předávat v prostředí reálném, kdy naopak je vhodnější využívání internetových platforem a aplikací. Součástí seminářů bude práce s tabletem a vývoj vlastní výukové hodiny s ním.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Zápočet: Závěrečný test a ukázka připravené práce s vybranou aplikací při výuce
|
|
Doporučená literatura
|
-
Černý, M. Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. Brno, 2018.
-
HENDRICK, Carl a MACPHERSON, Robin. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Praha. 2021.
-
Kožíšek, M., Písecký, V. Bezpečně na internetu. /raha, 2016.
|