Course: Clinical pedagogical practice

« Back
Course title Clinical pedagogical practice
Course code CPPV/KPP
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Bachelor
Year of study 2
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Svobodová Silvie, PhDr. Ing. Ph.D.
  • Hejnová Eva, RNDr. Ph.D.
  • Krejčí Jan, RNDr. Ph.D.
  • Pelikánová Monika, Mgr.
  • Trahorsch Petr, Mgr. Ph.D.
  • Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
  • Jančaříková Kateřina, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky.) 1. vyd. Hradec.
  • ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X..
  • FALTÝN, J., NĚMČÍKOVÁ, K., ZELENDOVÁ, E. Gramotnosti ve vzdělávání. Příručka pro učitele. 1. vyd. Praha:.
  • MAŇÁK, J. AJ. Profesionální praktika z pedagogiky. 1. vyd.. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0471-1.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998..
  • ŠTURMA, J. Školní pedagogika ? část I. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 1996. ISBN 80-7041-121-X..
  • ŠVEC, C., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita,.
  • ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-87-7..
  • ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
  • TVRZOVÁ, I. A KOL. Praxe realizovaná při studiu oboru pedagogika.. Praha, 2002.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester