| Název předmětu | Asistentská pedagogická praxe |
|---|---|
| Kód předmětu | CPPV/APP |
| Organizační forma výuky | Praxe |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsahové zaměření asistentské pedagogické praxe je na pedagogickou práci s žáky na 2. stupni ZŠ a SŠ. Cílem praxe je spolupracovat s učitelem na přímé výchovné a vzdělávací činnosti nejen u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale rovněž pomáhat při komunikaci mezi žáky a mezi žáky a učitelem. Mezi další činnosti lze uvést pomoc učiteli s přípravami na vyučovací hodinu, práci s pomůckami, přípravu školních experimentů apod. Student se bude podílet na individuální i skupinové podpoře žáků během edukačního procesu a při přípravě na výuku. Student vykoná 20 hodin praxe na plně organizované základní nebo na střední škole. Na počátku praxe student absolvuje 4 náslechové a hospitační hodiny a následovat budou aktivní hodiny asistentské v předmětu matematika. Hodiny jsou rozborované. Student si povede pedagogický deník, který předloží po skončení asistentské praxe oborovému didaktikovi. Rámec praxe, tedy počty hodin a výstupy (portfolio z praxe + hodnocení mentorem praxe) jsou nastaveny z CPP, obsahovou náplň portfolia a hodnocení mentorem posuzuje oborový didaktik, kterému výstupy student odevzdává. Zápočet uděluje metodik CPP na podkladě souhlasného stanoviska oborového didaktika. Školské zařízení si po dohodě s oborovým didaktikem vybírá student samostatně.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Obsahové zaměření asistentské pedagogické praxe je na pedagogickou práci s žáky na 2. stupni ZŠ a SŠ. Cílem praxe je spolupracovat s učitelem na přímé výchovné a vzdělávací činnosti nejen u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale rovněž pomáhat při komunikaci mezi žáky a mezi žáky a učitelem. Mezi další činnosti lze uvést pomoc učiteli s přípravami na vyučovací hodinu, práci s pomůckami, přípravu školních experimentů apod. Student se bude podílet na individuální i skupinové podpoře žáků během edukačního procesu a při přípravě na výuku. Student vykoná 20 hodin praxe na plně organizované základní nebo na střední škole. Na počátku praxe student absolvuje 4 náslechové a hospitační hodiny a následovat budou aktivní hodiny asistentské v předmětu odpovídajícím studijnímu programu (varianta studijního plánu MAIOR i MINOR). Hodiny jsou rozborované. Student si povede pedagogický deník, který předloží po skončení asistentské praxe oborovému didaktikovi (varianta studijního plánu MAIOR i MINOR).
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
KBI/PSPP ----- nebo ----- KFY/PSPP ----- nebo ----- KGEO/PSPP ----- nebo ----- KCH/PSPP ----- nebo ----- KI/PSPP ----- nebo ----- KMA/PSPP |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
řádné absolvování praxe na školském zařízení odevzdání elektronické verze portfolia z praxe (IS STAG) odevzdání hodnocení mentorem praxe (IS STAG) |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|