Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Student bude realizovat řízenou třítýdenní souvislou pedagogickou praxi na Centrem praxe vybrané základní škole. Cílem je postupné získávání praktických dovedností pod vedením cvičného učitele. První týden bude probíhat adaptace na reálný školský terén, na žáky a vedoucího učitele, student bude hospitovat a provádět asistentské práce. Další týdny bude student v určeném rozsahu bude realizovat první samostatné výstupy pod vedením cvičného učitele na základě samostatně vypracovaných příprav, bude konzultovat s vedoucím učitelem postupy výuky, bude asistovat při výuce, vykonávat i další povinnosti učitele mimo výuku, zúčastní se akcí školy a podrobně se seznámí s administrativní stránkou školní a pedagogické dokumentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem praxe je propojení teoretických disciplín s praxí, uvědomělý nácvik pedagogických dovedností se zaměřením na úkoly a specifické rysy primárního vzdělávání.
Student je seznámen s organizací a přípravou výchovně vzdělávací činnosti a s pedagogickou dokumentací. Má zkušenosti se samostatnou realizací výchovně vzdělávací činnosti. Je schopen provádět analýzu výsledků vyučování a vlastního pedagogického výkonu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
|
Doporučená literatura
|
-
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005.
-
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B., A KOL. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001.
|