Předmět: Cizí jazyk - anglický jazyk

« Zpět
Název předmětu Cizí jazyk - anglický jazyk
Kód předmětu CJP/Q016
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Šimáčková Dita, Mgr.
  • Procházková Zuzana, Mgr. Ph.D.
  • Jelínková Jaroslava, Mgr. Ph.D.
  • Lorenc Vladimír, Mgr.
Obsah předmětu
- Curriculum Vitae, Motivační dopis - Motivace, angažovanost, vize pro budoucnost - Prezentace vlastního studijního oboru (vědní obor, disciplína, studijní obor, využití v praxi) - Studium, Univerzita - Zaměstnání, Prezentace pro kariéru (hovoříme o svých kvalitách pro trh práce) - Závislosti - Životní prostředí - Moderní společnost - Kriminalita

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na osvojování jazykových dovedností pro specifické akademické / profesní účely na středně pokročilé úrovni, B1 - B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílem kurzu je zejména rozvíjení dovedností potřebných k četbě odborných textů, schopnosti porozumět odborné tématice a osvojení adekvátní odborné slovní zásoby. Komunikační kompetence (teoretické úvahy, schopnost definovat, schopnost abstrahovat a formulovat myšlenky stejně jako porozumět kladeným dotazům, porozumět čtenému textu) jsou podporovány cílenou gramatickou oporou, adekvátním užíváním syntaxe a stylistiky. Student je veden k rozlišování mezi různými stylistickými úrovněmi psaných i mluvených projevů a k prohloubení schopnosti komunikovat v různých studijních a profesních situacích a o různých společenských problémech.
Student je schopen používat jazykové prostředky k vyjádření svého postoje a k diskuzi na témata týkající se jeho studijního a profesního zaměření na jazykové úrovni B1/B2 SERR.
Předpoklady
Student je při vstupu do kurzu schopen používat jazykové prostředky k vyjádření svého postoje a k diskuzi na témata týkající se jeho studijního a profesního zaměření na minimální jazykové úrovni A2 SERR: https://tracktest.eu/cz/urovne-jazyka/

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Docházka 70%, závěrečný test (nebo tři dílčí testy), aktivita při jazykových cvičeních a samostatná příprava na výuku. Součástí zkoušky je prokázání schopnosti analýzy a interpretace odborného textu a schopnost ho přeložit. Student prokazuje dovednost komunikovat v různých situacích, včetně situací studijních a profesních a dovednost reagovat na běžná témata, která jsou součástí náplně kurzu. Další informace na: https://www.pf.ujep.cz/cs/centrum-jazykove-pripravy-prezencni-studium
Doporučená literatura
  • Kaiserová, Stanislava. Social Issues Handout for English Language Learners. Ústí nad Labem, 2010. ISBN 9788074143939.
  • Longman Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press,. 1994.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr