Vyučující
|
-
Procházková Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Osobní prezentace (přehled základních informací o studentovi) Popis osob (popis vzhledu, charakterové vlastnosti) Ubytování (typy bydlení, podmínky, vybavení) Režim dne (studium, práce, volnočasové aktivity) Stravování a životní styl (typy stravování obecně + stravování studentů, zdravá výživa) Příjmy a výdaje (nakládání s osobním rozpočtem) Cestování za zkušenostmi (doprava, ubytování, pojištění, ?) Lékařská péče (nemoci a jejich léčení, popis zdravotních potíží) Vzdělávání a studium na VŠ (stupně vzdělávání, typy, studij.programy) Kariéra a profesní prezentace (vzdělávací dráha, plány do budoucna, potřebná kvalifikace, náplně práce)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je rozvinout úplné základy obecného jazyka a uvést studenty do obecně odborného jazyka rozšířením slovní zásoby a rozvinutím dovedností potřebných k četbě jednoduchých odborných textů. Student - absolvent kurzu by měl obstát v komunikaci v jednoduchých nespecifických profesních situacích. Kromě toho studenti dokážou reagovat na každodenní témata v běžném rozhovoru, rozhovor iniciovat a rozvinout a dále jsou schopni v cizím jazyce jednoduše komentovat každodenní situace.
Student je schopen používat jazykové prostředky na jazykové úrovni A1 SERR. Při vstupu do kurzu si studenti musí být vědomi základních charakteristik anglického jazyka (ve srovnání s mateřským jazykem) a znát základní jazykové nástroje (anglická abeceda, základní pravidla výslovnosti, zájmena a často používaná slovesa atd.) https://tracktest.eu/cz/urovne-jazyka/
|
Předpoklady
|
Student je motivován ke studiu druhého cizího jazyka (v rámci studia).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Samostudium v kombinaci s možnými fyzickými/on-line konzultacemi s cílem dosáhnout: - začátečnické úrovně anglického jazyka - schopnosti orientace v časovém systému a ve funkcích sloves na pozadí českého jazyka - osvojení slovní zásoby v rámci daných témat - schonosti vyjádřit se v čase pomocí minulého, přítomného a "will" časů v prosté/průběhové formě - schopnosti vytvořit jednoduchou otázku a zápor ve všech "základních" mluvnických časech (v obou formách) - schopnosti prezentovat vlastní motivaci, studim, kariéru a plány do budoucna (písemně i ústně) Požadavky k zápočtu / přehled dokumentů k předložení - web Jazykového centra: https://www.pf.ujep.cz/cs/centrum-jazykove-pripravy-kombinovane-studium
|
Doporučená literatura
|
-
col. angličtina.com. Angličtina pro samouky a věčné začátečníky.
-
Murphy, R. Essential Grammar in Use. 2011.
-
Redman, S. English Vocabulary in Use: pre- intermediate & intermediate. Cambridge, 2013.
|