Vyučující
|
-
Procházková Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Osobní prezentace (přehled základních informací o studentovi) 2. Popis osob (popis vzhledu, charakterové vlastnosti) 3. Ubytování (typy bydlení, podmínky, vybavení) 4. Režim dne (studium, práce, volnočasové aktivity) 5. Stravování a životní styl (typy stravování obecně + stravování studentů, zdravá výživa) 6. Příjmy a výdaje (nakládání s osobním rozpočtem) 7. Cestování za zkušenostmi (doprava, ubytování, pojištění, ?) 8. Lékařská péče (nemoci a jejich léčení, popis zdravotních potíží) 9. Vzdělávání a studium na VŠ (stupně vzdělávání, typy, studij.programy) 10. Kariéra a profesní prezentace (vzdělávací dráha, plány do budoucna, potřebná kvalifikace, náplně práce)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je rozvinout úplné základy obecného jazyka a uvést studenty do obecně odborného jazyka rozšířením slovní zásoby a rozvinutím dovedností potřebných k četbě jednoduchých odborných textů. Student - absolvent kurzu by měl obstát v komunikaci v jednoduchých nespecifických profesních situacích. Kromě toho studenti dokážou reagovat na každodenní témata v běžném rozhovoru, rozhovor iniciovat a rozvinout a dále jsou schopni v cizím jazyce jednoduše komentovat každodenní situace.
Student je schopen používat jazykové prostředky na jazykové úrovni A1 SEER.
|
Předpoklady
|
Student je schopen používat jazykové prostředky na jazykové úrovni A1 SERR. Při vstupu do kurzu si studenti musí být vědomi základních charakteristik anglického jazyka (ve srovnání s mateřským jazykem) a znát základní jazykové nástroje (anglická abeceda, základní pravidla výslovnosti, zájmena a často používaná slovesa atd.)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
- docházka 70% - závěrečný test (nebo tři dílčí testy) - aktivita při jazykových cvičeních - samostatná příprava na výuku - včasné odevzdání všech zadaných úkolů - schopnost orientace v časovém systému a ve funkcích sloves na pozadí českého jazyka - osvojení slovní zásoby v rámci daných témat - schopnost vyjádřit se v čase pomocí minulého, přítomného a "will" časů v prosté/průběhové formě - schopnost vytvořit jednoduchou otázku a zápor ve všech "základních" mluvnických časech (v obou formách) - schopnost prezentovat vlastní motivaci, studium, kariéru a plány do budoucna (písemně i ústně) - studenti v případě potřeby využívají fyzické i on-line konzultace
|
Doporučená literatura
|
-
col. angličtina.com. Angličtina pro samouky a věčné začátečníky.
-
Murphy, R. Essential Grammar in Use. 2011.
-
Redman, S. English Vocabulary in Use: pre- intermediate & intermediate. Cambridge, 2013.
|