Vyučující
|
-
Dovhunová Dana, Mgr. Ph.D.
-
Nesládková Martina, Mgr. M.A.
|
Obsah předmětu
|
1. Prostředí fakulty a univerzity a jejich organizační struktura 2. Akademický rok a jeho části, systém studia (části studia) 3. Charakteristika zvoleného oboru, motivace, uplatnění v praxi 4. Pracovní pohovor a relevantní formální korespondence (CV, žádost o zaměstnání,?) 5. Společenské problémy - závislosti 6. Společenské problémy - bezdomovectví 7. Společenské problémy - nezaměstnanost 8. Společenské problémy -kriminalita 9. Práce s texty o vybrané oborové problematice I 10. Práce s texty o vybrané oborové problematice II
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na osvojování jazykových dovedností pro specifické akademické / profesní účely na středně pokročilé úrovni, B1 - B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílem kurzu je zejména rozvíjení dovedností potřebných k četbě odborných textů, schopnosti porozumět odborné tématice a osvojení adekvátní odborné slovní zásoby. Komunikační kompetence (teoretické úvahy, schopnost definovat, schopnost abstrahovat a formulovat myšlenky stejně jako porozumět kladeným dotazům, porozumět čtenému textu) jsou podporovány cílenou gramatickou oporou, adekvátním užíváním syntaxe a stylistiky. Student je veden k rozlišování mezi různými stylistickými úrovněmi psaných i mluvených projevů a k prohloubení schopnosti komunikovat v různých studijních a profesních situacích a o různých společenských problémech. Požadavky k absolvování předmětu najdete na webových stránkách jazykového centra PF.
Student bude schopen používat jazykové prostředky k vyjádření svého postoje a k diskuzi na témata týkající se jeho studijního a profesního zaměření na jazykové úrovni B1-B2 SERR.
|
Předpoklady
|
Student je schopen používat jazykové prostředky k vyjádření svého postoje a k diskuzi na témata týkající se jeho studijního a profesního zaměření na jazykové úrovni B1 SERR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Student prokazuje dovednost komunikovat v různých situacích, včetně situací studijních a profesních a dovednost reagovat na běžná témata, která jsou součástí náplně kurzu.
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová E., Formánková E., Mašek M. Moderní gramatika němčiny. Plzeň, Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Filipek Dana. Německý jazyk pro profesní potřeby učitele B. UJEP, Ústí n. L., 2007. ISBN 978-80-7044-887-8.
-
Höppnerová, Věra. Deutsch an der Uni. Praha, 2014. ISBN 978-80-87865-09-5.
-
Lévy-Hillerich, D. Mit Deutsch in Europa - studieren - arbeiten ? leben. Lehrwerk für DaF C1. Plzeň, Fraus, 2004. ISBN 80-7238-359-0.
-
Rug W., Tomaszewski A. Grammatik mit Sinn und Verstand. Übungsgrammatik Mittel- und Oberstufe.. Stuttgart, Klett, 2001. ISBN 3-12-675425-2.
-
Voltrová, M. Cvičebnice německé gramatiky. Plzeň, Fraus, 2013. ISBN 978-80-7489-001-7.
|