Vyučující
|
-
Procházková Zuzana, Mgr. Ph.D.
-
Jelínková Jaroslava, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prostředí fakulty a univerzity a jejich organizační struktura Akademický rok a jeho části, systém studia (části studia) Charakteristika zvoleného oboru, motivace, uplatnění v praxi Pracovní pohovor a relevantní formální korespondence (CV, žádost o zaměstnání,?) Společenské problémy - závislosti Společenské problémy - bezdomovectví Společenské problémy - nezaměstnanost Společenské problémy -kriminalita Práce s texty o vybrané oborové problematice I Práce s texty o vybrané oborové problematice II
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na osvojování jazykových dovedností pro specifické akademické / profesní účely na středně pokročilé úrovni, B1 - B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílem kurzu je zejména rozvíjení dovedností potřebných k četbě odborných textů, schopnosti porozumět odborné tématice a osvojení adekvátní odborné slovní zásoby. Komunikační kompetence (teoretické úvahy, schopnost definovat, schopnost abstrahovat a formulovat myšlenky stejně jako porozumět kladeným dotazům, porozumět čtenému textu) jsou podporovány cílenou gramatickou oporou, adekvátním užíváním syntaxe a stylistiky. Student je veden k rozlišování mezi různými stylistickými úrovněmi psaných i mluvených projevů a k prohloubení schopnosti komunikovat v různých studijních a profesních situacích a o různých společenských problémech. Požadavky k absolvování předmětu najdete na webových stránkách Jazykového centra PF.
Student je schopen používat jazykové prostředky k vyjádření svého postoje a k diskuzi na témata týkající se jeho studijního a profesního zaměření na jazykové úrovni B1/B2 SERR.
|
Předpoklady
|
Student je schopen používat jazykové prostředky na jazykové úrovni B1 SERR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Docházka 70%, závěrečný test (nebo tři dílčí testy), aktivita při jazykových cvičeních a samostatná příprava na výuku. Součástí zkoušky je prokázání schopnosti analýzy a interpretace odborného textu a schopnost ho přeložit. Student prokazuje dovednost komunikovat v různých situacích, včetně situací studijních a profesních a dovednost reagovat na běžná témata, která jsou součástí náplně kurzu.
|
Doporučená literatura
|
-
Kaiserová, Stanislava. Social Issues Handout for English Language Learners. Ústí nad Labem, 2010. ISBN 9788074143939.
-
Murphy, E. English Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 2001.
-
Murphy. English Grammar.
|