Vyučující
|
-
Nesládková Martina, Mgr. M.A.
-
Dovhunová Dana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Studium a jeho náležitosti 2. Práce, profese a zaměstnanost 3. Sociální témata 4. Závislosti 5. Kriminalita 6. Globální problémy 7. Životní prostředí 8. Diskriminace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je připravit studenta k vlastní formulaci odborných myšlenek a k jejich prezentaci. Dále je předmět zaměřen na globální témata a studentovu schopnost studia materiálů v cizím jazyce. Úrovní jazyka je B1-B2 dle SERR.
Student si osvojí jazykové dovednosti v oblasti cizího jazyka pro akademické a profesní účely na úrovni B1-B2 společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Předpoklady
|
znalost gramatiky a jazykové dovednosti na B1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
70% docházka 1-3 dílčí testy aktivní spolupráce
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová E., Formánková E., Mašek M. Moderní gramatika němčiny. Plzeň, Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Filipek Dana. Německý jazyk pro profesní potřeby učitele B. UJEP, Ústí n. L., 2007. ISBN 978-80-7044-887-8.
-
Justová Hana. Wir üben deutsche Grammatik. Havlíčkův Brod, Fragment, 2000. ISBN 80-7200-422-0.
-
Kirchmeyer Susanne. Blick auf Deutschland. Stuttgart, Klett, 1997. ISBN 3-12-675242-X.
-
Kol. autorů. Mit Deutsch in Europa (studieren,arbeiten, leben). Plzeň/München, 2004. ISBN 80-7238-359-.
-
Rug W., Tomaszewski A. Grammatik mit Sinn und Verstand. Übungsgrammatik Mittel- und Oberstufe.. Stuttgart, Klett, 2001. ISBN 3-12-675425-2.
|