Klíčové studijní výstupy
|
Cílem navazujícího magisterského studijního programu Učitelství českého jazyka a literatury pro SŠ v rámci studijního programu 0114 Příprava učitelů s předmětovou specializací je především připravit plně kvalifikovaného učitele českého jazyka a literatury působícího zejména na českých základních a středních školách (kromě 1. stupně ZŠ), (1.) který se bude se zaujetím a tvůrčím způsobem věnovat v prvé řadě výchově a vzdělávání žáků od 6. roč. ZŠ až po ukončení středoškolského vzdělání na českých školách různého zaměření, (2.) který je vybaven potřebnými odbornými a didaktickými kompetencemi pro výuku češtiny žáků s poruchami učení, žáků mimořádně talentovaných nebo žáků s jiným jazykem mateřským, kteří studují na základních a středních školách v ČR, nebo žáků, kteří studují češtinu jako druhý jazyk na základních nebo středních školách v zahraničí a (3.) který si uvědomuje nezbytnosti celoživotního sebevzdělávání. Některé specifické odborné znalosti, odborné nebo obecné způsobilosti závisí na výběru studijního plánu, tj. jednooborového studia a dvouoborového plánu maior a minor. Aby bylo možné dosáhnout uvedených cílů, v předložených variantách studijních plánů jsou obsaženy disciplíny orientované jednak lingvisticky, jednak literárněvědně. Tyto disciplíny jsou oporou bohemistického studia, které je v jednooborové variantě rozšířeno o blok slavistických disciplín a o kurzy slovanských jazyků umožňujících bohemistům pracovat s texty v jiném slovanském jazyce. Dalším z cílů tohoto studijního programu je, aby obsah a rozsah lingvistické, literární složky a za přispění vědomostí z oblasti psychologie a pedagogiky umožnil absolventovi uplatnit se i mimo institucionální vzdělávání a v profesích neučitelských.
|