Informace o studijním programu
«
Zpět
Fakulta
|
Pedagogická fakulta (PF)
|
Studijní program
|
Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (N0114A300124)
|
Studijní obor / Specializace
|
Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
(N0114A300124/0 - A24)
|
Stupeň získané kvalifikace
|
Navazující
|
Forma studia
|
Kombinovaná
|
Standardní doba studia
|
2 roky
|
Počet ECTS kreditů
|
120
|
Udělovaná kvalifikace
|
Magistr (7)
|
Přístup k dalšímu studiu
|
Doktorský studijní program
|
Způsob ukončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Studijní a zkušební řád
|
URL
|
Fakultní koordinátor
|
nespecifikováno
|
Klíčové studijní výstupy
|
Cíle v oblasti pedagogiky a psychologie jsou charakterizovány schopností aplikovat vědomosti a dovednosti získané při studiu pedagogických a psychologických disciplín tak, aby mu umožnily kvalifikovaně vést a řídit výchovně vzdělávací proces. Jedná se o komplex vědomostí a intelektuálních i praktických dovedností z oblasti pedagogiky a psychologie, speciální pedagogiky s cílem: * respektovat osobnost žáka, rozvíjet ji a vytvořit pro žáky optimální edukační klima, * rozvíjet žákovy individuální charakteristiky, * projektovat postupy podněcující učení žáků a realizovat je, * diagnostikovat vědomosti a dovednosti žáků, * rozvíjet schopnost pedagogického myšlení, tzn. naučit se porozumět základním pedagogickým problémům a naučit se uskutečňovat výchovná rozhodnutí, * pohotově řešit proměnlivé pedagogické situace, * řešit konkrétní metodické otázky výchovně vzdělávacího procesu, * projektovat, popř. inovovat kurikulum a odpovídajícím způsobem jej také realizovat, * integrovat ve vhodné míře vzdělávací obsahy a zprostředkovávat tak žákům základy celistvého obrazu světa, * formulovat pedagogické problémy, ověřovat a inovovat pedagogickou praxi na základě vlastních akčních výzkumů, * osvojit si vědomosti a dovednosti z oblasti organizace práce, jednání s lidmi, zejména dovednost uplatňovat pedagogický takt při výchovně vzdělávací práci s dětmi, při jednání s rodiči a sociálními partnery školy, * uplatňovat speciálně pedagogické vědomosti a dovednosti umožňující pracovat s dětmi z odlišného sociokulturního prostředí, s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami i s integrovanými zdravotně postiženými dětmi školního věku a mládeží, * implementovat do reálného edukačního procesu moderní vyučovací trendy a strategie, tvořivě aplikovat různé modely řízení učebních činností žáků, * umět řešit náročné situace spojené s edukačním procesem.
|
Specifické požadavky pro přijetí
|
nespecifikováno
|
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání
|
nespecifikováno
|
Kvalifikační požadavky a předpisy
|
nespecifikováno
|
Profil programu
|
nespecifikováno
|
Podmínky pokračování studia
|
nespecifikováno
|
Profesní profily absolventů s příklady
|
nespecifikováno
|
Garant oboru / specializace
|
Orlova Natalia, doc. CSc.
|
Studium probíhá podle individuálního studijního plánu pod vedením školitele. Je zaměřeno na vědecké bádání a samostatnou tvůrčí činnost.