Informace o studijním programu

« Zpět
Fakulta Pedagogická fakulta (PF)
Studijní program Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (N0114A300124)
Studijní obor / Specializace Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (N0114A300124/0 - A24)
Stupeň získané kvalifikace Navazující
Forma studia Prezenční
Standardní doba studia 2 roky
Počet ECTS kreditů 120
Udělovaná kvalifikace Magistr (7)
Přístup k dalšímu studiu Doktorský studijní program  
Způsob ukončení Státní závěrečná zkouška
Studijní a zkušební řád URL
Fakultní koordinátor nespecifikováno
Klíčové studijní výstupy Cíle v oblasti pedagogiky a psychologie jsou charakterizovány schopností aplikovat vědomosti a dovednosti získané při studiu pedagogických a psychologických disciplín tak, aby mu umožnily kvalifikovaně vést a řídit výchovně vzdělávací proces. Jedná se o komplex vědomostí a intelektuálních i praktických dovedností z oblasti pedagogiky a psychologie, speciální pedagogiky s cílem: * respektovat osobnost žáka, rozvíjet ji a vytvořit pro žáky optimální edukační klima, * rozvíjet žákovy individuální charakteristiky, * projektovat postupy podněcující učení žáků a realizovat je, * diagnostikovat vědomosti a dovednosti žáků, * rozvíjet schopnost pedagogického myšlení, tzn. naučit se porozumět základním pedagogickým problémům a naučit se uskutečňovat výchovná rozhodnutí, * pohotově řešit proměnlivé pedagogické situace, * řešit konkrétní metodické otázky výchovně vzdělávacího procesu, * projektovat, popř. inovovat kurikulum a odpovídajícím způsobem jej také realizovat, * integrovat ve vhodné míře vzdělávací obsahy a zprostředkovávat tak žákům základy celistvého obrazu světa, * formulovat pedagogické problémy, ověřovat a inovovat pedagogickou praxi na základě vlastních akčních výzkumů, * osvojit si vědomosti a dovednosti z oblasti organizace práce, jednání s lidmi, zejména dovednost uplatňovat pedagogický takt při výchovně vzdělávací práci s dětmi, při jednání s rodiči a sociálními partnery školy, * uplatňovat speciálně pedagogické vědomosti a dovednosti umožňující pracovat s dětmi z odlišného sociokulturního prostředí, s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami i s integrovanými zdravotně postiženými dětmi školního věku a mládeží, * implementovat do reálného edukačního procesu moderní vyučovací trendy a strategie, tvořivě aplikovat různé modely řízení učebních činností žáků, * umět řešit náročné situace spojené s edukačním procesem.
Specifické požadavky pro přijetí nespecifikováno
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání nespecifikováno
Kvalifikační požadavky a předpisy nespecifikováno
Profil programu nespecifikováno
Podmínky pokračování studia nespecifikováno
Profesní profily absolventů s příklady nespecifikováno
Garant oboru / specializace Orlova Natalia, doc. CSc.

Seznam plánů oborů, které lze volit v kombinaci s vybraným oborem

Název studijního oboru / specializace (kód oboru, Etapa a Verze studijního plánu)