Fakulta | Přírodovědecká fakulta (PRF) |
---|---|
Studijní program | Učitelství geografie pro střední školy (N0114A300123) |
Studijní obor / Specializace | Učitelství geografie pro střední školy (MINOR) (N0114A300123/2 - A21) |
Stupeň získané kvalifikace | Navazující |
Forma studia | Prezenční |
Standardní doba studia | 2 roky |
Počet ECTS kreditů | 120 |
Udělovaná kvalifikace | Magistr (7) |
Přístup k dalšímu studiu | Doktorský studijní program |
Způsob ukončení | Státní závěrečná zkouška |
Studijní a zkušební řád | URL |
Fakultní koordinátor | nespecifikováno |
Klíčové studijní výstupy | Navazující magisterský program Učitelství geografie pro střední školy je primárně nabízen absolventům bakalářského studia geografie s víceoborovým zaměřením. Cílem studia je připravit učitele geografie pro střední školy, který bude mít odbornou kvalifikaci pro přímou pedagogickou činnost v geografii a v druhém studovaném oboru. Studium je koncipováno jako dvouoborové a je realizováno výhradně v kombinaci s jiným oborem pro dvouoborové studium. Studijním plánem je garantována rovnocennost přípravy v obou oborech. Těžiště obsahu tkví ve studiu oboru geografie a oborové didaktiky geografie v kombinaci s přidruženým studijním programem druhého oboru a v jejich propojení s pedagogickými, psychologickými disciplínami a pedagogickou praxí. Studium rozvíjí dovednosti nalézt a posoudit geografické informační zdroje různých typů, třídit je, analyzovat, interpretovat získané prostorové informace, využívat moderních geoinformatických prostředků a jejich prostřednictvím prezentovat a argumentovat výsledky své práce. Důraz je kladen na reflektování provázanosti přírodního a socioekonomického (humánního či společenského) subsystému krajinné sféry a vertikální provázanost jednotlivých měřítkových úrovní od lokální přes regionální až po globální. Student si osvojí dovednost předat oborové poznatky prostřednictvím geografického vzdělávání formami a způsoby, které jsou v souladu s moderními pedagogickými, didaktickými a psychologickými zásadami. Díky tematické struktuře studijního plánu a aktivní spolupráci s dalšími obory na vysoké škole si student uvědomuje provázanost jevů a procesů v okolním světě, dokáže aplikovat poznatky o společensko-ekonomických a přírodních jevech, procesech a především jejich interakcích v prostoru v různých oborech a komunikovat tyto poznatky s učícími se jedinci v edukačním procesu. Studium je koncipováno jako pregraduální část celoživotního vzdělávání. Předpokládá se, že znalosti a dovednosti, které student v navazujícím magisterském programu získá, si v rámci celoživotního vzdělávání bude soustavně upevňovat a doplňovat podle aktuálních trendů jak v geografii a přidruženém oboru, tak v pedagogických a psychologických vědních disciplínách. |
Specifické požadavky pro přijetí | nespecifikováno |
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | nespecifikováno |
Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno |
Profil programu | nespecifikováno |
Podmínky pokračování studia | nespecifikováno |
Profesní profily absolventů s příklady | nespecifikováno |
Garant oboru / specializace | Anděl Jiří, doc. RNDr. CSc. |
Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.
Název studijního oboru / specializace (kód oboru, Etapa a Verze studijního plánu) | |
---|---|
Vybrat kombinaci | Učitelství biologie pro střední školy (MAIOR) (N0114A300113/1 - 1 - A21) |
Učitelství chemie pro střední školy (MAIOR) (N0114A300115/1 - 1 - A21) | |
Vybrat kombinaci | Učitelství informatiky pro střední školy (MAIOR) (N0114A300116/1 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství matematiky pro střední školy (MAIOR) (N0114A300117/1 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (MAIOR) (N0114A300124/1 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (MAIOR) (N0114A300128/1 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství historie pro střední školy (MAIOR) (N0114A300110/1 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství německého jazyka a literatury (MAIOR) (N0114A300111/1 - 1 - A24), Učitelství německého jazyka a literatury (MAIOR) (N0114A300111/1 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství společenských věd pro střední školy (MAIOR) (N0114A300112/1 - 1 - A21) |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KGEO/M103 | Aktuální problémy Česka | 5 | Zk+ | 2+1+0 | 1 | Zimní | |
KGEO/PPP | Průběžná pedagogická praxe | 1 | Zp | 0+0+3 | 1 | Zimní | |
KGEO/M105 | Didaktika geografie I | 3 | Zp | 2+1+0 | 1 | Zimní | |
KGEO/PSPPN | Přípravný seminář k pedagogické praxi | 1 | Zp | 0+0+1 | 1 | Zimní | |
KGEO/M221 | Didaktika terénních cvičení | 1 | Zp | 0+3D+0 | 1 | Letní | |
KGEO/M220 | Didaktika geografie II | 3 | Zk+ | 1+2+0 | 1 | Letní | |
KGEO/PPZS | Souvislá ped. praxe na 2. stupni ZŠ | 3 | Zp | 0+3T+0 | 1 | Letní | |
KGEO/M217 | Makroregiony I | 3 | Zk | 2+0+0 | 1 | Letní | |
KGEO/M216 | Regionální exkurze - Česko | 3 | Zp | 0+3D+0 | 1 | Letní | |
KGEO/M305 | Geografický výzkum v zahraničí | 3 | Zp | 2+0+0 | 2 | Zimní | |
KGEO/M315 | Makroregiony II | 3 | Zk | 2+0+0 | 2 | Zimní | |
KGEO/KRSP | Komplexní reflektivní seminář praxe | 1 | Zp | 0+0+1 | 2 | Zimní | |
KGEO/M314 | Aktuální problémy Evropy | 5 | Zk+ | 2+1+0 | 2 | Zimní | |
KGEO/PPSS | Souvislá pedagogická praxe na SŠ | 3 | Zp | 0+3T+0 | 2 | Zimní | |
KGEO/M318 | Přednášky učitelů z praxe | 1 | Zp | 0+2+0 | 2 | Zimní | |
KGEO/M410 | GIS projekt | 3 | Zk | 0+1+0 | 2 | Letní | |
KGEO/M411 | Didaktický projekt | 2 | Zp | 0+2S+0 | 2 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KGEO/SZZSŠ | Učitelství geografie pro střední školy | 0 | Szv | 0+0+0 | 2 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCH/PSPPN | Přípravný seminář k pedagogické praxi | 1 | Zp | 0+0+1 | 1 | Zimní | |
KCH/PPP | Průběžná pedagogická praxe | 1 | Zp | 0+0+3 | 1 | Zimní | |
KCH/N117 | Anorganická chemie Nmgr. | 3 | Zk+ | 2+0+0 | 1 | Zimní | |
KCH/N118 | Didaktika chemie I | 2 | Zp | 2+0+0 | 1 | Zimní | |
KCH/N119 | Školní pokusy | 3 | Zp | 0+3+0 | 1 | Zimní | |
KCH/N231 | Seminář k diplomové práci A | 1 | Zp | 0+0+1 | 1 | Letní | |
KCH/N230 | Didaktika chemie II | 2 | Zp | 2+0+0 | 1 | Letní | |
KCH/N229 | Instrumentální analýza | 3 | Zp | 0+4+0 | 1 | Letní | |
KCH/N228 | Biochemie NMgr. | 3 | Zk+ | 2+1+0 | 1 | Letní | |
KCH/PPZS | Souvislá ped. praxe na 2. stupni ZŠ | 3 | Zp | 0+3T+0 | 1 | Letní | |
KCH/N233 | Makromolekulární chemie | 3 | Zk | 2+0+0 | 1 | Letní | |
KCH/N232 | Instrumentální metody | 4 | Zk+ | 2+1+0 | 1 | Letní | |
KCH/N327 | Biochemická cvičení | 2 | Zp | 0+20S+0 | 2 | - | |
KCH/PPSS | Souvislá pedagogická praxe na SŠ | 3 | Zp | 0+3T+0 | 2 | Zimní | |
KCH/N326 | Seminář k diplomové práci B | 1 | Zp | 0+0+1 | 2 | Zimní | |
KCH/KRSP | Komplexní reflektivní seminář praxe | 1 | Zp | 0+0+1 | 2 | Zimní | |
KCH/N323 | Organická chemie Nmgr. | 3 | Zk+ | 2+0+0 | 2 | Zimní | |
KCH/N325 | Didaktika chemie III | 3 | Zk | 2+1+0 | 2 | Zimní | |
KCH/N324 | Fyzikální chemie NMgr. | 3 | Zk | 2+0+0 | 2 | Zimní | |
KCH/N419 | Souborný seminář | 1 | Zp | 0+1+0 | 2 | Letní | |
KCH/DP | Diplomová práce | 10 | Zp | 0+60S+0 | 2 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCH/SZZSŠ | Učitelství chemie pro střední školy | 0 | Szv | 0+0+0 | 2 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|