Informace o studijním programu
«
Zpět
Fakulta
|
Pedagogická fakulta (PF)
|
Studijní program
|
Speciální pedagogika (M7506)
|
Studijní obor / Specializace
|
Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika
(7506T026/16 - A16)
|
Stupeň získané kvalifikace
|
Magisterský
|
Forma studia
|
Kombinovaná
|
Standardní doba studia
|
5 let
|
Počet ECTS kreditů
|
300
|
Udělovaná kvalifikace
|
Magistr (7)
|
Přístup k dalšímu studiu
|
Doktorský studijní program
|
Způsob ukončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Studijní a zkušební řád
|
URL
|
Fakultní koordinátor
|
Klenerová Jana, Mgr.
|
E-mail: Jana.Klenerova@ujep.cz
|
Telefon: +420475283165
|
Fax:
|
|
Klíčové studijní výstupy
|
Studijní plán oboru učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika tvoří disciplíny obecného charakteru, disciplíny odborně-teoretické, odborně-praktické, disciplíny pedagogicko - psychologické a specifické profesní znalosti a dovednosti ze speciálně pedagogické oblasti. K disciplínám obecného charakteru tzv. univerzitnímu základu patří např. biologie dítěte a zdravotní prevence, základy filosofické antropologie a filosofie výchovy, etická výchova, české dějiny, cizí jazyky aj. Za předměty odborně-teoretické a odborně-praktické považujeme oborové předměty a oborové didaktiky předmětů jako je český jazyk, matematika, předměty o přírodě a společnosti, předměty esteticko-výchovné a tělesnou výchovu. Těžiště učitelské přípravy spatřujeme v pedagogicko-psychologické složce přípravy, která vede ke schopnostem aplikovat získané vědomosti a dovednosti tak, aby umožnily kvalifikovaně vést a řídit výchovně vzdělávací proces v primární škole. Studium oboru Učitelství pro 1. st. ZŠ a speciální pedagogika prohlubuje a rozšiřuje specifické odborné znalosti a profesní dovednosti v oblasti speciální pedagogiky. Absolvent by měl být vybaven nezbytnými poznatky pro orientaci v odborné speciálně pedagogické terminologii z hlediska definování i klasifikování jednotlivých poruch, vad a postižení. V praktické sféře je obsah výuky směrován k diagnostickým, výchovným, didaktickým a terapeutickým postupům. Praktická složka přípravy je zajišťována soustavou pedagogických praxí, které probíhají v několika kvalitativně rozdílných úrovních, tzn. od praxí asistentských až po praxe souvislé.
|
Specifické požadavky pro přijetí
|
nespecifikováno
|
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání
|
nespecifikováno
|
Kvalifikační požadavky a předpisy
|
nespecifikováno
|
Profil programu
|
nespecifikováno
|
Podmínky pokračování studia
|
nespecifikováno
|
Profesní profily absolventů s příklady
|
nespecifikováno
|
Garant oboru / specializace
|
Šindelářová Jaromíra, doc. PaedDr. CSc.
|
Studium probíhá podle individuálního studijního plánu pod vedením školitele. Je zaměřeno na vědecké bádání a samostatnou tvůrčí činnost.