Klíčové studijní výstupy
|
Studijní program je koncipován jako pedagogický program. Obsah studia je konzistentní jednotou studijních disciplín pedagogických, psychologických, hudebně praktických, hudebně teoretických a hudebně historických. Jimi jsou budovány oborové kompetence studenta vzhledem ke specifickému obsahu výuky středoškolské (resp. základní) hudební výchovy. Disciplíny rozvíjejí schopnost hudebně pedagogického a hudebně didaktického myšlení vzhledem k aktuálním trendům hudební didaktiky, hudební pedagogiky a hudební psychologie. Cíle v oblasti pedagogiky a psychologie jsou charakterizovány schopností aplikovat vědomosti a dovednosti získané při studiu pedagogických a psychologických disciplín tak, aby mu umožnily kvalifikovaně vést a řídit výchovně vzdělávací proces. Jedná se o komplex vědomostí a intelektuálních i praktických dovedností z oblasti pedagogiky a psychologie, speciální pedagogiky s cílem: * respektovat osobnost žáka, rozvíjet ji a vytvořit pro žáky optimální edukační klima, * rozvíjet žákovy individuální charakteristiky, * projektovat postupy podněcující učení žáků a realizovat je, * diagnostikovat vědomosti a dovednosti žáků, * rozvíjet schopnost pedagogického myšlení, tzn. naučit se porozumět základním pedagogickým problémům a naučit se uskutečňovat výchovná rozhodnutí, * pohotově řešit proměnlivé pedagogické situace, * řešit konkrétní metodické otázky výchovně vzdělávacího procesu, * projektovat, popř. inovovat kurikulum a odpovídajícím způsobem jej také realizovat, * integrovat ve vhodné míře vzdělávací obsahy a zprostředkovávat tak žákům základy celistvého obrazu světa, * formulovat pedagogické problémy, ověřovat a inovovat pedagogickou praxi na základě vlastních akčních výzkumů, * osvojit si vědomosti a dovednosti z oblasti organizace práce, jednání s lidmi, zejména dovednost uplatňovat pedagogický takt při výchovně vzdělávací práci s dětmi, při jednání s rodiči a sociálními partnery školy, * uplatňovat speciálně pedagogické vědomosti a dovednosti umožňující pracovat s dětmi z odlišného sociokulturního prostředí, s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami i s integrovanými zdravotně postiženými dětmi školního věku a mládeží, * implementovat do reálného edukačního procesu moderní vyučovací trendy a strategie, tvořivě aplikovat různé modely řízení učebních činností žáků, * umět řešit náročné situace spojené s edukačním procesem.
|