1. Základní ovládání R (operace, podmínky, cykly) 2. Tvorba grafů v R 3. Využití AI pro psaní kódu - použití v R 4. Základní ovládání programu Geogebra 5. Komplexní konstrukce v programu GeoGebra 6. Další funkce a balíčky programu Geogebra (funkce pro pravděpodobnost a statistiku, GeoGebra Poznámky, prostředí Zkouška, práce s mobilními aplikacemi) 7. Základní ovládání programu MATLAB, symbolické výpočty 8. Vizualizace v programu MATLAB 9. Online tabule (Miro, Microsoft Whiteboard aj.), tvorba myšlenkových map 10. Využití AI pro studium - pokročilé promptování, práce s odbornou literaturou 11.-12. Aktuální témata 13. Zpracování portfolia, konzultace s vyučujícím
|
Cílem předmětu je rozšíření dovedností studentů při používání programových balíků určených zejména pro matematické výpočty.
Student: - v R provádí základní aritmetické operace s čísly a maticemi, řeší rovnice, - v R pomocí IF podmínek vytváří jednoduché rozhodovací algoritmy, - v R pomocí FOR cyklu generuje středoškolské posloupnosti (aritmetická, geometrie, Fibonacciho aj.), - do R načte data z různých zdrojů (typicky ve formátu csv nebo xlsx), - v R filtruje data a vytváří nové sloupce v datech, - vytváří grafy pomocí knihovny ggplot2 a nastavuje různé parametry grafů (popisky a měřítko osy, barvy), - efektivně využívá AI pro psaní kódu, kriticky hodnotí výstupy AI, - v GeoGebře provádí geometrické konstrukce na úrovni ZŠ nebo SŠ, - v GeoGebře vytváří interaktivní konstrukce pomocí posuvníků, input fields a popisků s proměnnými, - v GeoGebře počítá kvantily pravděpodobnostních rozdělení v prostředí Pravděpodobnost, - spustí a ovládá prostředí Zkouška v GeoGebře, - porovná desktopovou a mobilní verzi GeoGebry z hlediska funkcí a účelu využití v různých situacích, - provádí symbolické a numerické výpočty v MATLABu, - v MATLABu vytváří interaktivní grafy, - využívá online tabuli pro spolupráci s kolegy v reálném čase (např. pro brainstorming), - vytvoří v online tabuli myšlenkovou mapu na zadané téma, - používá pokročilé techniky promptování při komunikaci s AI, - uvědomuje si rizika při použití AI ve svém studiu, - specifikuje situace, při nichž může AI využít jako efektivního pomocníka při svém studiu.
|