| Název předmětu | Úvod do didaktiky matematiky |
|---|---|
| Kód předmětu | KMA/UDM |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Matematika jakožto vědní obor. 2. Induktivní a deduktivní výstavba matematiky. 3. Jazyk matematiky. 4. -5. Hypotéza, důkaz, ilustrace ve výuce matematiky. 6. Cíle výuky matematiky na různých stupních a typech škol. 7. Propojování různých oblastí výuky (např. algebry a geometrie, kombinatoriky a geometrie apod.) 8. Mezipředmětové vztahy, rozvoj matematické gramotnosti. 9. Řešení a tvorba matematických úloh. Vnitřní složitost problému. 10. Řešení a tvorba matematických úloh. Strategie. 11. -12. Aktivizační metody výuky. 13. Shrnutí základních procesuálních východisek výuky matematiky.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Student se seznámí se základními procesuálními východisky výuky matematiky a s pojetím matematiky jako oboru z epistemologického i didaktického hlediska. Rozborem konkrétních modelových situací a případových studií rozvine svou dovednost pozorovat, analyzovat a ovlivňovat výukový proces.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Zápočet bude udělen za dvě vystoupení v?rámci cvičení. Témata prací budou volena s?ohledem na získání praktických dovedností ve sledované?oblasti budování matematických pojmů, řešitelských strategií a aktivizačních forem výuky s?přirozeným důrazem na využití moderních prostředků výuky matematiky. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|