| Název předmětu | Matematika II |
|---|---|
| Kód předmětu | KMA/MT2 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Maticový počet, determinanty 2. - 4. Soustavy lineárních rovnic, jejich řešení pomocí matic a determinantů 5. Vektorové prostory 6. Základní pojmy z partie obyčejných diferenciálních rovnic, rovnice se separovanými proměnnými, lineární diferenciální rovnice 1. řádu 7. Lineární diferenciální rovnice 2. řádu s konstantními koeficienty 8. Použití diferenciálních rovnic v přírodních i společenských vědách 9. Definiční obor funkce více proměnných a graf funkce dvou proměnných 10. Pojem limita a spojitost funkce 11. Parciální derivace, diferenciál, derivace vyšších řádů 12. Taylorova formule, funkce definované implicitně 13. Lokální, vázané a globální extrémy funkcí
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními pojmy a metodami výpočtů ve třech oblastech ? lineární algebře, diferenciálním počtu funkcí více reálných proměnných a obyčejných diferenciálních rovnicích. Vzhledem k rozsahu kurzu jde vždy jen o úvod do dané problematiky. V případě lineární algebry je cílem naučit posluchače řešit soustavy lineárních rovnic, u obou dalších partií bude důraz kladen i na použití probíraných poznatků v ostatních přírodních vědách.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
KMA/MAT1 ----- nebo ----- KMA/MT1 |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Zápočet bude udělen za úspěšné napsání písemnýchprací v průběhu semestru. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|