Vyučující
|
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Školní vzdělávací program, kompetence ve vyučování matematice 2. Dělitelnost přirozených čísel ve výuce na ZŠ 3. Slovní úlohy, jejich struktura, kompetence k řešení 4. Geometrická zobrazení, způsoby modelování, rýsování versus užití IT 5. Obvody a obsahy rovinných útvarů 6. Povrchy a objemy těles 7. Rozvoj prostorové představivosti 8. Elementy finanční matematiky 9. Kombinatorika a pravděpodobnost na ZŠ 10. Úlohy s parametry
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Praxe navazuje na souvislou praxi I, studenti samostatně vyučují v přidělených třídách pod vedením cvičných učitelů. Studenti drží pedagogické dozory, připravují písemné práce popř. projekty, podílejí se na vedení školní dokumentace. Dle možností studenti v průběhu praxe využívají při výuce matematiky ICT.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1/ Student absolvuje povinnosti souvislé pedagogické praxe dle pokynů CPP: http://www.pf.ujep.cz/cpp/pokyny/ks 2/ Kromě požadavků, které stanovuje CPP, student předkládá záznamy z náslechů a všechny své přípravy s případnými přílohami (zadání a vzorové řešení písemných prací, prezentace apod.). 3/ Student před zahájením praxe odesílá rozvrh své výuky (den a čas) s uvedením kontatků na školu a učitele, který praxi vede
|
Doporučená literatura
|
-
Didaktické časopisy.
-
Kompendia učebnic pro ZŠ.
-
Sbírky úloh MO.
-
HEJNÝ, M. a kol. Teoria vyučovania matematiky II, SPN, Bratislava 1989.
-
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika, Portál, Praha, 2001.
-
KVĚTOŇ, P. Kapitoly z didaktiky matematiky I, II a III, PF Ostrava, 1989.
|