Vyučující
|
-
Eisenmann Petr, doc. PaedDr. CSc.
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Konstruktivismus ve výuce matematiky - základní ideje, východiska a cíle konstruktivistické výuky. 2. Experimentování ve výuce matematiky. Metoda dobrých otázek. 3. Skupinová výuka ve výuce matematiky - výhody a úskalí. 4. Projektová výuka - příprava, realizace a vyhodnocení krátkodobého/dlouhodobého projektu, mezipředmětový projekt). 5. Hry ve vyučování matematice.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
V tomto semestru bude v kurzu věnována pozornost těmto třem oblastem: konstruktivistické pojetí výuky, princip genetické paralely (soulad fylogenetického a ontogenetického vývoje), kompetence učitele a žáka. Po úvodu do teorie bude ve cvičeních kladen důraz na praktickou aplikaci předložených idejí ve výuce matematiky na střední škole.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Podmínky pro udělení zápočtu: - Vypracování a obhajoba dvou zadaných seminárních prací. - Absolvování Moodle kurzu. - Altivní účast na seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
Kritické myšlení.
-
MŠMT (vyhlášky, zákony pro učitele).
-
Tvořivá škola.
-
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika, Portál, Praha, 2001.
-
Kopka, J. Umění řešit matematické problémy. Praha, HAV, 2012.
-
Kubínová, M. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti. Praha: PedF UK v Praze, 2002. ISBN 80-7290-088-9.
|