Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
<b>Náměty okruhů pro tvorbu didaktických materiálů:</b> - Diskuse konstrukčních úloh - Třídy funkcí zadané pomocí parametrů - Transformace funkcí - Statistické zpracování dat ve výuce na ZŠ a SŠ - Finanční matematika na ZŠ a SŠ - Geometrická zobrazení v rovině v konstrukčních úlohách - Užití počítačů při experimentování a tvorbě hypotéz - Simulace náhodných pokusů a odhad pravděpodobnosti náhodných jevů - Derivace funkce a její vlastnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Přednáška bude zaměřena na počítačové kognitivní technologie, zejména na kritické posouzení dosavadních zkušeností z ČR i ze zahraničí. Těžiště seminární výuky bude v samostatné tvorbě studentů a kritickém hodnocení efektivnosti vytvořených materiálů. Preferovány budou snadno dostupné produkty (například Excel, Geogebra, Cabri), studenti se však výběrově seznámí i s dalším software.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet bude udělen za vypracování a obhájení seminární práce. Téma seminární práce koresponduje s vytvořeným didaktickým materiálem.
|
Doporučená literatura
|
-
Integrace elektronických prostředí pro počítačem podporovanou výuku matematiky. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2012.
-
Hašek, Roman. Užití Derive ve výuce matematiky. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2007.
-
Jančařík, Antonín. Vybrané teorie učení a jejich projekce do využívání ICT ve výuce matematiky. Praha: Univerzita Karlova, 2013.
-
Zounek, Jiří a kol. E-learning: Učení (se) s digitálními technologiemi. Praha: Wolters Kluwer, 2016.
-
Žilková, Katarína. Školská matematika v prostredí IKT. Bratislava: Univerzita Komenského, 2009.
|