Vyučující
|
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Náslechy. 2. Příprava na vyučovací hodinu. 3. Samostatně vedená výuka. 4. Sebereflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Studenti vykonávají souvislou pedagogickou praxi na vybraných středních školách pod vedením zkušeného učitele matematiky. Kromě nejméně 2 náslechů absolvuje každý student předepsaný počet výukových hodin před žáky. Student se naučí připravovat, realizovat a analyzovat vyučovací hodinu včetně hodnocení žáků. Seznámí se s vedením pedagogické dokumentace a se školním vzdělávacím programem. V průběhu praxe plní student úkoly zadané Centrem pro pedagogickou praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1/ Student absolvuje povinnosti souvislé pedagogické praxe dle pokynů CPP: http://www.pf.ujep.cz/cpp/pokyny/ps 2/ Kromě požadavků, které stanovuje CPP, student předkládá záznamy z náslechů a všechny své přípravy s případnými přílohami (zadání a vzorové řešení písemných prací, prezentace apod.). 3/ Student před zahájením praxe odesílá rozvrh své výuky (den a čas) s uvedením kontatků na školu a učitele, který praxi vede
|
Doporučená literatura
|
-
časopis Matematika, Fyzika, Informatika [Prometheus]; Učitel matematiky [JČMF].
-
Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání. Matematika.
-
Standardy a testové úlohy z matematiky pro Gymnázium.
-
Fuchs, E., Hrubý, D. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Čtyřletá gymnázia. Praha: Prometheus, 2006.
-
Hejný, M. a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN, 1990.
-
kol. autorů. Matematika pro gymnázia. [řada učebnic pro gymnázia] Praha: Prometheus. (popřípadě dle praxe vybrané střední školy).
|