Vyučující
|
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Náslechy. 2. Příprava na vyučovací hodinu. 3. Samostatně vedená výuka. 4. Sebereflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Studenti vykonávají souvislou pedagogickou praxi na vybraných středních školách pod vedením zkušeného učitele matematiky. Kromě nejméně 2 náslechů absolvuje každý student předepsaný počet výukových hodin před žáky. Student se naučí připravovat, realizovat a analyzovat vyučovací hodinu včetně hodnocení žáků. Seznámí se s vedením pedagogické dokumentace a se školním vzdělávacím programem. V průběhu praxe plní student úkoly zadané Centrem pro pedagogickou praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Studenti vykonávají souvislou pedagogickou praxi na vybraných základních školách pod vedením zkušeného učitele matematiky. Kromě nejméně 2 náslechů a další nepřímé pedagogické činnosti absolvuje každý student předepsaný počet výukových hodin před žáky. Student se naučí připravovat, realizovat a analyzovat vyučovací hodinu včetně hodnocení žáků. Seznámí se s vedením pedagogické dokumentace a se školním vzdělávacím programem. Průběh praxe se řídí pokyny Centra pro pedagogickou praxi: https://www.pf.ujep.cz/cpp/pokyny/ps
|
Doporučená literatura
|
-
časopis Matematika, Fyzika, Informatika [Prometheus]; Učitel matematiky [JČMF].
-
Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání. Matematika.
-
Standardy a testové úlohy z matematiky pro Gymnázium.
-
Fuchs, E., Hrubý, D. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Čtyřletá gymnázia. Praha: Prometheus, 2006.
-
Hejný, M. a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN, 1990.
-
kol. autorů. Matematika pro gymnázia. [řada učebnic pro gymnázia] Praha: Prometheus. (popřípadě dle praxe vybrané střední školy).
|