Vyučující
|
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Organizace práce učitele, struktura vyučovací hodiny, cíl vyučovací hodiny, formulace cílů výuky, zpětná vazba 2. Hodnocení ve výuce matematiky na SŠ 3. Rovnice a nerovnice 4. Funkce, propedeutika funkčního myšlení 5. Planimetrie na SŠ, problematika nekonečna 6. Konstrukční úlohy, význam jednotlivých částí řešení, manipulace s modely, využití dynamických softwarů 7. Tvorba úloh, aplikační úlohy ve výuce 8. Úlohy s parametry 9. Práce s talentovanými žáky, diagnostika talentovaného žáka, možnosti práce a rozvoje talentovaného žáka 10. Další vzdělávání učitelů, doplňková a časopisecká literatura, on-line zdroje, konference, semináře
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
V tomto kurzu jsou projednávána nejdůležitější témata středoškolské matematiky probíraná v současné době v Čechách na středních školách. V jednotlivých tématech jsou využívány i počítače. Témata: Planimetrie, Funkce, Goniometrie, Stereometrie, Komplexní čísla, Kombinatorika, Pravděpodobnost a statistika.
|
Předpoklady
|
Výuka v angličtině je určena pro erasmové a zahraniční studenty. Výuka v případě malého počtu studentů probíhá formou individuálních konzultací.
KMA/M100
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
K udělení zápočtu je nutné splnit následující podmínky: - vzorové řešení zadaných problémových úloh a jejich prezentace - metodické řešení zadaných standardních úloh a jejich prezentace - zpracování didaktické analýzy zadaného tématu a její prezentace - případné další úkoly v moodle kurzu https://kacer.ujep.cz/course/view.php?id=16 Zkouška se skládá z obecné a obsahové části.
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice matematiky pro gymnázia a další střední školy v Čechách.
-
Učebnice matematiky pro gymnázia a další střední školy v Čechách v minulosti a zahraniční učebnice.
-
Fuchs, E., Hrubý, D. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Čtyřletá gymnázia. Praha: Prometheus, 2006.
-
Fuchs, E. Standardy a testové úlohy z matematiky pro 4letá gymnázia. Praha: Prometheus, 1998..
-
HEJNÝ, M. a kol. Teória vyučovania matematiky, 1990 Bratislava SPN.
-
HEJNÝ, M. a kol. 25 kapitol z teorie vyučování matematiky. 2005, Praha Ped. F. UK..
-
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika, Portál, Praha, 2001.
-
KOPKA, J. Hrozny problémů ve školské matematice. 1999, UJEP Ústí nad Labem.
|