Vyučující
|
-
Kádek Gabriel, Mgr.
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Matematika jakožto vědní obor. 2. Induktivní a deduktivní výstavba matematiky. 3. Jazyk matematiky. 4. -5. Hypotéza, důkaz, ilustrace ve výuce matematiky. 6. Cíle výuky matematiky na různých stupních a typech škol. 7. Propojování různých oblastí výuky (např. algebry a geometrie, kombinatoriky a geometrie apod.) 8. Mezipředmětové vztahy, rozvoj matematické gramotnosti. 9. Řešení a tvorba matematických úloh. Vnitřní složitost problému. 10. Řešení a tvorba matematických úloh. Strategie. 11. -12. Aktivizační metody výuky. 13. Shrnutí základních procesuálních východisek výuky matematiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Student se seznámí se základními procesuálními východisky výuky matematiky a s pojetím matematiky jako oboru z epistemologického i didaktického hlediska. Rozborem konkrétních modelových situací a případových studií rozvine svou dovednost pozorovat, analyzovat a ovlivňovat výukový proces.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet bude udělen - aktivní účast na semináři; - za dvě prezentace seminárních prací v rámci semináře; témata prací budou volena s ohledem na získání praktických dovedností v oblasti budování matematických pojmů, řešitelských strategií a aktivizačních forem výuky s přirozeným důrazem na využití moderních prostředků výuky matematiky; - splnění zápočtového testu. Při zkoušce pak student prokáže teoretické znalosti i praktické dovednosti probírané látky.
|
Doporučená literatura
|
|