Název předmětu | Teorie her |
---|---|
Kód předmětu | KMA/KTHE |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Základní pojmy, hra v normálním tvaru, rovnovážné body 2.-3. Hry dvou hráčů s nulovým součtem (maticové hry, smíšené strategie, základní věta maticových her, grafické řešení maticových her pro matice typu (2,n) a (m,2), obecné řešení maticových her - lineární programování) 4. Hry dvou hráčů s nenulovým součtem (dvojmaticové hry, smíšené strategie, Nashova věta, optimální body hry, řešení pomocí kvadratického programování, problémy Nashovy rovnováhy) 5.-6. Kooperativní hry dvou hráčů (společné strategie, kooperativní výplatní oblast, teorie vyjednávání) 7.-9. Kooperativní hry n hráčů (koalice, hra ve tvaru charakteristické funkce, imputace, jádro hry, Shapleyho hodnota, Shapley-Shubikův index, Banzhafův index, Nukleolus) 10. Hra v explicitním tvaru (převedení na hru v normálním tvaru, dokonalá rovnováha podhry, hra NIM)
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Hra je matematický model rozhodovací situace, jejíž výsledek závisí na rozhodnutí dvou či více subjektů. Teorii her lze aplikovat v mnoha oblastech (ekonomie, doprava, biologie, politologie, aj.). Cílem předmětu je podat základní přehled teorie her.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je získání alespoň 60 % bodů ze zápočtové písemné prace. Zkouška je ústní. Předpokladem pro úspěšné splnění předmětu je zvládnutí lineárního programování (simplexová metoda, dualita, výpočet LP úloh v softwaru). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |