|
Vyučující
|
-
Eisenmann Petr, doc. PaedDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu je rozdělen do čtyř bloků. V prvním bloku (2/S) budou studenti stručně seznámeni s následujícími tématy, které si posléze prohloubí samostudiem: Klasifikace matematických úloh Strategie řešení úloh Určovací a důkazové úlohy Základní metody řešení algebraických určovacích úloh Základní metody řešení kombinatorických úloh Metody řešení planimetrických úloh Druhý blok (2/S) je zaměřen na partnerské řešení vybraných typů úloh, porovnávání řešitelských strategií, odhalování nesprávných strategií s cílem ilustrovat poznatky z prvního bloku. Ve třetím bloku (2/S) budou studenti seznámeni s významem, výběrem a tvorbou matematických úloh, které odrážejí realitu života kolem nás a ukazují užitečnost matematiky v praxi, tedy tzv. reálnými aplikačními úlohami. 13. Metody řešení úloh z kombinatorické geometrie, úlohy na obarvení. 14. Slovní úlohy a matematizace reálných situací.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci klasifikují a řeší různé typy matematických úloh, navrhují a prezentují aplikační úlohy z reálného života. Identifikují nesprávné strategie a propojují matematické koncepty s praktickými aplikacemi (Kompetence 1.1, 1.2, 2.3, 3.2, 4.3).
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kromě 75% účasti na seminářích je podmínkou udělení zápočtu získání alespoň 70 % bodů z testu obsahujícího úlohy ze středoškolské matematiky a představení jedné vlastní kvalitní reálné aplikační úlohy.
|
|
Doporučená literatura
|
|