Předmět: Didaktický seminář z matematiky

» Seznam fakult » PRF » KMA
Název předmětu Didaktický seminář z matematiky
Kód předmětu KMA/DDSM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Přibyl Jiří, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
V rámci semináře se student seznámí se dvěma rozšiřujícími partiemi didaktiky matematiky, které jsou zaměřeny na specifické procesy v rámci výuky. Celkově se dá náplň semináře rozdělit do dvou základních celků. Využití počítačových kognitivních technologií ve výuce matematiky a modelování ve výuce matematiky. Počítačové kognitivní technologie, přehled teorií a reflexe zahraničních zkušeností (1/P) SW pro dynamickou geometrii (1/S) SW pro symbolické a numerické výpočty (1/S) Modelování ve výuce matematiky, klasifikace a úskalí (1/S) Práce s komerčními produkty (Geomag, Polydron, Spirograph) ve výuce (1/S) Papírové inženýrství a vlastní návrh didaktických pomůcek (1/S)

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Účastníci využívají softwary pro dynamickou geometrii a modelování ve výuce matematiky. Kriticky posuzují didaktický přínos modelů a vytvářejí přípravy na mikrovýstupy s jejich zapojením (Kompetence 1.1, 1.2, 2.1, 2.3, 2.4, 3.3, 4.1-4.3). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Zápočet bude udělen za vypracování a obhájení seminární práce, v níž student prokáže hlubší porozumění studované problematice na základě vlastní invence a bude zahrnovat komentovanou přípravu na mikrovýstup se zapojením vybrané partie.
Doporučená literatura
  • CUNDY, Martyn H. and A. P. ROLLETT. Mathematical Models. Tarquin Publications, 2001. ISBN 0-906212-20-0.
  • HINER, Mark. Paper Engineering: For pop-up books and cards. Tarquin Publications, 2006. ISBN 090621249-9..
  • HOLDEN, Alan. Shape, Space and Symetry. Dover Publications, 1991. ISBN 0-486-26851-9..
  • Jančařík, Antonín. Vybrané teorie učení a jejich projekce do využívání ICT ve výuce matematiky. Praha: Univerzita Karlova, 2013.
  • SÝKORA, Václav, Filip ROUBÍČEK a Jiří PŘIBYL. Geometrické modelování jako příležitost k aktivnímu učení. Studijní materiály k projektu: Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP. Přístupno z: class.pedf.cuni.cz/NewSUMA/FileDownload.aspx?FileID=101.
  • WENNINGER, Magnus J. Polyhedron Models. Cambridge University Press, 1971..
  • ZOUNEK, J., SUDICKÝ, P.. E-LEARNING učení (se) s online technologiemi.. ISBN 978-80-7357-903-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr