Vyučující
|
-
Eisenmann Petr, doc. PaedDr. CSc.
-
Tichá Michaela, RNDr. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Finanční matematika (1-5): Přehled základních finančních produktů Jednoduché úročení, skonto, diskont, kontokorent Složené úročení, úrokové míry a úroková období Úvěry, prodej na splátky, hypoteční úvěry, leasingové produkty Stavební spoření, životní pojištění Aplikační úlohy ve výuce matematiky (6-10): Cílem bloku je naučit studenty vyhledávat a vytvářet kvalitní aplikační úlohy vhodné pro zařazení do výuky. Ty ukazují význam a užitečnost matematiky a tím přispívají k vytváření pozitivního vztahu k matematice a motivaci k jejímu studiu, k rozvíjení schopnosti matematizace reálných situací a vytváření matematických modelů. Po první úvodní přednášce studenti postupně prezentují své původní aplikační úlohy před ostatními kolegy a vyučujícím.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět obsahuje dva bloky, finanční matematiku pro budoucí učitele a aplikační úlohy ve výuce matematiky. Smyslem prvního bloku, finanční matematiky, je poskytnout budoucím učitelům přehled o základních produktech finančního trhu, se kterými se mohou žáci a studenti středních škol setkat. Smyslem druhého bloku, aplikační úlohy ve výuce matematiky, je seznámit studenty s významem, výběrem a tvorbou matematických úloh, které odrážejí realitu života kolem nás a ukazují užitečnost matematiky v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kromě účasti na cvičeních je podmínkou udělení zápočtu napsání písemné práce z úloh z finanční matematiky a úspěšný referát z oblasti aplikačních úloh.
|
Doporučená literatura
|
-
DVOŘÁKOVÁ, Z., SMRČKA, L. Finanční vzdělávání pro střední školy se sbírkou řešených příkladů na CD. Praha: Beck. 2011.
-
ODVÁRKO, O. Úlohy z finanční matematiky pro střední školy. Praha: Prometheus. 2005.
-
ROBOVÁ, J. a kol. Sbírka aplikačních úloh ze středoškolské matematiky. Praha: Prometheus. 2014.
-
ŠOBA, O., ŠIRŮČEK, M. Finanční matematika v praxi. Praha: Grada. 2017.
|