Vyučující
|
-
Beránek Pavel, Ing. Mgr. MBA
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do historie videoher 2. Analýza videoherního kánonu a metodologie MDA 3. Technické fundamenty vývoje videoher 4. Proces a metodiky vývoje videoher 5. Architektura a formální aspekty herních systémů 6. Narrativ a dramatické aspekty v herním designu 7. Kreativní procesy: Konceptualizace, prototypování a hratelnost 8. Playtesting a optimalizace hry 9. Prezentace a distribuce videoher v průmyslu 10. Estetika a filozofie videoher jako umělecké formy 11. Psychologie a sociologie hráčů 12. Vážné hry a principy gamifikace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit studenty metodiku návrhu videoher, která se nazývá playcentrická gamedesign. Podle této metodiky studenti navrhnou a implementují jednoduché demo videohry.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Pro úspěšné dokončení kurzu je nutné předložit minimálně jeden z následujících požadavků: 1. Hratelné demo vyvinuté videohry, které demonstruje klíčové herní mechaniky a design. 2. Detailně rozpracovaný koncept videohry, zahrnující návrhovou dokumentaci s popisem herního světa, postav a mechanik. 3. Propracovaný výzkum v oblasti videoherních studií, zaměřený na specifické téma s důkladnou analýzou a diskuzí. Projekty lze realizovat individuálně nebo v týmu, přičemž týmové projekty musí být oznámeny vyučujícímu s předstihem pro schválení.
|
Doporučená literatura
|
-
FULLERTON, Tracy. Workshop herního designu: průvodce tvorbou inovativních her. Přeložil Daniel DOLENSKÝ. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2021.. ISBN 978-80-7331-568-9.
|