Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) principy programování pro mobilní platformy 2) popis zvolené platformy z pohledu programátora 3) vývojové prostředí a kompilační řetězec 4) základní návrhové vzory a idiomy 5) aplikační manifest a bezpečnost 6) principy GUI 7) 2D grafika 8) internetové služby 9) geolokace 10) sensory 11) persistentní úložiště a databáze 12) příprava seminární práce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Kurs je zaměřen na praktické programování pro mobilní platformy (mobilní telefony, tablety), přičemž pozornost je věnována typickým rysům těchto platforem - prodloužený životní cyklus aplikace, sandboxing, dynamičtější GUI a integrace se specifickými hardwarovými a softwarovými službami. Konkrétní platforma bude volena podle aktuálních požadavků (uplatnění na pracovním trhu, dostupnost hardwaru). V rámci kursu budou vytvářeny aplikace středního rozsahu ukazující klíčové aspekty zvolené platformy. Tento kurz vznikl v rámci projektu CZ.1.07/2.2.00/28.0296 "Mezioborové vazby a podpora praxe v přírodovědných a technických studijních programech UJEP"
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KI/APR2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
seminární práce: implementace programu pro mobilní platformu (témata po dohodě s přednášejícím)
|
Doporučená literatura
|
-
Allen G. Android 4: Průvodce programováním mobilních aplikací. Brno, 2013. ISBN 978-80-251-3782-6.
-
Lacko, L. Mistrovství - Android. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2017. 647 stran. ISBN 978-80-251-4875-4.
-
Murphy M. L. Android 2 : průvodce programováním mobilních aplikací. Computer Press, Brno, 2011.
-
Ujbányai M. Programujeme pro Android. Grada Publishing, Praha, 2012.
|