Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. 2D grafika 2. Geometrické transformace, homogenní souřadnice 3. Úpravy obrazu; redukce barevného prostoru, histogram 4. Odstraňování šumu, ostření, detekce hran 5. Hraniční, objemová a procedurální reprezentace, modelování objektů 6. Světlo a lokální osvětlovací modely, stínovací metody (konstantní, Gouradova, Phongova) 7. Problém viditelnosti, stíny (projekční metody, stínové těleso, paměť hloubky), textury 8. Globální zobrazovací metody; zobrazovací rovnice 9. Radiance, radiozita, sledování paprsku, cesty, fotonů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Obsah předmětu je věnován teorii potřebné k pochopení dvourozměrné a třírozměrné počítačové grafiky. Studenti jsou v rámci přednášek podrobně seznámeni s algoritmy pro vykreslování 2D těles, úpravám obrazu, modelování 3D objektů a vykreslování výsledné scény. Cvičení slouží k ověření probíraných algoritmů při tvorbě vlastních programů.
|
Předpoklady
|
Výuka v angličtině je určena pro erasmové a zahraniční studenty. Výuka v případě malého počtu studentů probíhá formou individuálních konzultací.
KI/MPG
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Seminární práce, ústní ověření teoretických znalostí
|
Doporučená literatura
|
-
Beneš,B.,Felkel,P.,Sochor,J.,Žára,J. Vizualizace, Praha, ČVUT. 1997.
-
Hashimoto A. Velká kniha digitální grafiky a designu. Computer Press, Brno, 2008.
-
Sochor,J., Žára,J., Beneš,B. Algoritmy počítačové grafiky, Praha, ČVUT. 1996.
-
Žára J., Beneš B., Felkel P. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. null. Computer Press, Brno, 2005. ISBN null.
|