Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) alokace paměti a ukazatele 2) objektový model 3) dědičnost a vícenásobná dědičnost 4) dynamická identifikace typů (RTTI) a přetypování 5) STL knihovna (kolekce, iterátory, vstup/výstup) 6) šablony tříd a metod 7) specializace šablon a základy šablonového programování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Kurs je věnován programovacímu jazyku C++ a jeho základním rysům: ruční správě paměti (ukazatele), OOP podpoře, šablonám a šablonové knihovně STL. Diskutovány jsou i různé možnosti použití vícenásobné dědičnosti a základy šablonového programování (statická identifikace typů). Praktická část je akcentována přesunuta spíše v navazujícím kursu "Vizuální programování v Unixu".
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KI/KPGL2 ----- nebo ----- KI/PGL2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Alexandrescu A. Moderní programování v C++. Computer Press, Praha, 2004.
-
Prata S. Mistrovství v C++. Computer Press, Praha, 2004. ISBN 80-251-0098-7.
-
Virius M. Pasti a propasti jazyka C++. Computer Press, Praha, 2005.
|