Vyučující
|
-
Beránek Pavel, Ing. Mgr.
-
Fišer Jiří, Mgr. Ph.D.
-
Kubera Petr, RNDr. Ph.D.
-
Babichev Sergii, prof. DSc.
|
Obsah předmětu
|
1. vlastnosti (property): zapoudřenost, mutátor, akcesor, stavy objektů 2. sdílené rozhraní : interface, polymorfismus, knihovní rozhraní 3. dědičnost : znovupoužití kódů, delegace na předka, dědičnost vers. skládání 4. základní návrhové vzory: abstraktní továrna, tovární metod, adaptér, most, dekorátor, stav, apod. 5. sdílení na úrovni tříd : statické datové členy a metody 6. kolekce (specializované kolekce, iterátory) 7. výjimky (zachytávání a ošetření výjimek, generování výjimek) 8. reflexe (dynamická identifikace typů, dynamická identifikace rozhraní, jednoduché pluginy) 9. generika (vytváření jednoduchých generických tříd a rozhraní)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Kurs bezprostředně navazuje na kurs "Programování I" a rozvíjí kompetence studentů ve směru praktického objektově orientovaného programování. Jádrem kursu je objektový polymorfismus zajišťovaný mechanismem sdílených rozhraní (interface) a objektové dědičnosti. Kurs je zaměřen především na praktické využití polymorfismu při vytváření komplexnějších aplikací, především v rámci nejdůležitějších návrhových vzorů. V souvislosti s řešením praktických problémů se studenti seznámí i s výběrem tříd standardní knihovny (GUI, WWW klienty, regulární výrazy, XML) resp. knihovnami třetích stran (syntaktické analyzátory, numerické výpočty apod.).
|
Předpoklady
|
Výuka v angličtině je určena pro erasmové a zahraniční studenty. Výuka v případě malého počtu studentů probíhá formou individuálních konzultací.
KI/PGL1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
semináře: seminární práce zadané vedoucím semináře (postačující podmínka k zápočtu) přednáška: seminární práce zadaná přednášejícím (nutná podmínka zkoušky)
|
Doporučená literatura
|
-
Albahari J., Albahari B. C# 3.0 in a Nutshell: A Desktop Quick Reference.
-
Bayer J. C# 2005 : velká kniha řešení. Computer Press, Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1620-3.
-
Bishop J. M. C# 3.0 design patterns. O'Reilly, Beijing, 2007. ISBN 0-596-52773-X.
-
Bishopová J. M. C# : návrhové vzory. Zoner Press, Brno, 2010. ISBN 978-80-7413-076-2.
-
Etsker S. J. Design patterns in C#. Addison-Wesley, Boston, 2004. ISBN 0-321-12697-1.
-
Gamma E. et al. Návrh programů pomocí vzorů: stavební kameny objektově orientovaných programů. Grada Publishing, Praha, 2003. ISBN 978-80-247-0302-2.
-
Nash T. C# 2010 : rychlý průvodce novinkami a nejlepšími postupy. Computer Press, Brno, 2010.
-
Pecinovský R. Návrhové vzory. Computer Press, Praha, 2007.
-
Virius M. C# pro zelenáče. Neocortex, 2007.
|