Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Seznámení se s robotickým prostředím LEGO Mindstorms, návrh a tvorba prvního robota. - Programovací prostředí LEGO Mindstorms. - Programovací techniky: - pohyb robota v prostoru, - využití vstupních a výstupních modulů, - zpracování dat ze senzorů, - reakce na různé vstupy, - práce s proměnnými a konstantami, - paralelní procesy. - Metody a aktivity rozvíjející algoritmické myšlení pomocí robotických stavebnic. - Edukační robotika ve výuce, příklady výukových aktivit s LEGO Mindstorms.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je studenty podrobněji seznámit s možnostmi využití robotických stavebnic LEGO Mindstorms. Budou s nimi řešit projekty, které vyžadují promyšlenou konstrukci a programování pomocí stavebnice a její řídící jednotky. Součástí předmětu bude diskuse o možnostech využití robotických stavebnic ve výuce a také demonstrace využití robota jako prostředku pro výuku algoritmizace či základů programování.
Student umí při práci v týmu navrhnout vhodnou konstrukci s využitím robotické stavebnice, vybrat správné vstupní a výstupní moduly pro řešení daných typů problémů a robota naprogramovat. Student dokáže pracovat v týmu a projektově, na základě obecnějšího zadání je schopen vytvořit konkrétní zadání vlastního projektu. Student umí využít vhodné metody k návrhu aktivit vedoucích k rozvoji algoritmického myšlení a rozumí problematice nasazení robotických stavebnic do výuky z pedagogického pohledu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
- tvořivá práce ve skupině, - vytvoření skupinového semestrálního projektu zahrnujícího: - navržení vhodné konstrukce robota, - vytvoření ovládacího programu ve vhodně zvoleném programovacím prostředí, - vytvoření projektové dokumentace. - prezentace výsledků řešení projektu před ostatními skupinami.
|
Doporučená literatura
|
|