Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. úvod do jazyka UML a přehled nástroju 2. stavební bloky jazyka UML (předměty, relace, diagramy) 3. modelování případu užití (Use Case diagram) 4. základní strukturní diagramy a jejich aplikace (diagram tříd, objektů apod.) 5. diagramy chování a jejich aplikace (diagram užití, aktivit apod.) 6. diagramy interakce a jejich aplikace (sekvenční diagram apod.) 7. úvod do metodik a přístupů tvorby softwaru 8. metodika unifikovaný proces (Unified Process) 9. vodopádový přístup (Waterfall model) 10. prototypový přístup (Prototype model) 11. extrémní programování 12. přehled dalších metodik tvorby softwaru
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na objektově orientovaný návrh a analýzu softwaru v jazyce UML (Unified Modeling Language, unifikovaný jazyk pro tvorbu diagramů) se základním přehledem využívaných metodik tvorby softwaru. Studenti budou v rámci kurzu seznámeni s jednotlivými diagramy UML - modelování přístupu užití, základní strukturní diagramy, diagramy chování a interakce, a jejich praktické využití. Zároveň získají cenný přehled přístupů a metodik tvorby softwaru, jako jsou například vodopádový přístup nebo unifikovaný proces vývoje, jež napomohou k ucelenému pohledu na vývoj software.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KI/KPGL2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Fowler M. Destilované UML. Grada Publishing, Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2062-3.
-
Kadlec V. Agilní programování. Computer Press, Brno, 2008. ISBN 9788025103425.
-
McConnell S. Dokonalý kód: umění programování a techniky tvorby software. Computer Press, Brno, 2005. ISBN 80-251-0849-X.
-
Neustadt I., Arlow, J. UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací. Computer Press, Brno, 2008. ISBN 978-80-251-1503-9.
|